Besiktning och redovisning!

Vi började dagen idag med att vi for till Boden och besiktade bilen. På vägen dit hann vi även med att gå in på två möbelaffärer och kolla, vi hann också med att gå in en sväng på Djurmagasinet där det blev köpt lite gosaker till Jolinn! Tyvär så gick det inte så jättebra på besiktningen så vi måste byta ut nån led på vänster fram, har ingen riktig koll på vad men det vet Mats :P
Efter turen upp till Boden så var det redovisning för mig! Vi hängde upp våra ritningar i korridor F300 (bara att gå förbi och kolla om nån har vägarna förbi ;P) och pratade lite hur det hade gått och sedan var det lärarens och resten av klassens tur att säga vad dom tyckte. Det som jag är lite missnöjd med mina ritningar är akvarellfärgerna, dom blev lite för ljusa. Men annars är jag väl ganska nöjd ändå, visst det finns ju alltid saker man kan göra bättre men så är det ju alltid.
Första uppgiften gick ut på att välja tre hus, från tex Myresjöhus som jag har
valt, och rita huset från två olika vinklar. Sedan skulle dom skuggas med Markers.
Sedan skulle man rita en plan över en gata med dessa
tre hus och det skulle även finnas en lekpark med.
Man skulle även rita planen snett ovanifrån och få med lite växtlighet och skuggor mm.
Och till sist skulle man rita så att det ser ut som man går på gatan mellan husen. Det var en ganska
rolig uppgift men den var svår, helst att få alla färger rätt. Såhär blev det iaf när jag var färdig till slut! :)
.
Aja, nu är den uppgiften klar och vi ska börja med nästa till veckan. Då ska vi rita vårt drömvardagsrum. Har lite funderingar också på om jag ska läsa en extrakurs nästa läsperiod, funderar på att fortsätta läsa juridik 2, läser juridik 1 nu så känner att det kanske är lika bra att läsa 2:an också på en gång. Men får se hur jag gör! :)

Postat av: Sara

Vad fina ritningarna vart nu när de är färdiga :) Tycker de såg jätte fina ut!

2011-02-04 @ 15:53:01
Postat av: Anna

Tack Sara! :) Nästa gång ska dom bli ännu bättre! :)

2011-02-04 @ 16:15:24



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback