Utedag på Forskarvägen 11E

Idag har vi varit ute i stort sett hela dagen! Jag och Jolinn började morgonen med att gå ut på en kiss- och bajsrunda, efter det så kopplade jag fast henne i långlinan på baksidan så hon fick vara där ute medans jag gick in och åt frukost. Efter frukost gick jag ut till Jolinn och gav fåglarna lite mat och började såga brädor i rätt längder till kaninburen. Mats kom också ut så vi började bygga på buren!
En trött husse...
...och en trött hund hade vi imorse!
Mats håller på att förstärka golvet!
Jolinn var ute med oss och höll koll på läget!
Vi jobbade och stod i!
Jolinn hade fullt upp med att leta mat i snön!
En början på kaninburen!
Efter några timmar byggande var det dags för fika, det blev semlor och hemmagjorda mazariner :)
.
Sen var det dags att gå ut igen och fortsätta bygga! Eftersom kaninerna ska få en egen del så var det lite planering och fundering innan vi bestämde oss för att vi ska göra två väggar som man ska kunna öppna för städning. Vi hann sätta på taket och fler reglar kom på plats innan jag var tvungen att gå till skolan för redovisning. Så här ser buren ut efter en dags jobb!
På dom två små kvadraterna på kanterna kommer det bli dörrar med nät på och den stora rektangeln i mitten kommer bli vägg. Det ser himelens bra ut tycker jag :)

Postat av: Sara

Vad fin buren ser ut att bli, där komma nog Lisa och Henni trivas bra :)

2011-03-10 @ 20:37:34
Postat av: Anna

Ja den blir jättefin! Jag är chockad att den blir så bra :) Jag tror Henni och Lisa kommer att älska sin nya bur :)

2011-03-10 @ 21:00:06



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback