Helgens resa!

Jag hade bara en lektion på eftermiddagen så det blev bara en snabbis på en och en halv timme på skolan. Så nu har jag hunnit varit en sväng på Ica Maxi och städat lägenheten. Snart är det dags att laga mat men först tänkte jag skriva lite om vad vi gjorde i helgen!
.
Egentligen var det planerat att Mats skulle komma upp hit till Luleå till oss i fredags efter att han jobbat klart men så blev det inte. I torsdags när jag hade min sista föreläsning för dagen så sa föreläsaren att han troligtvis skulle hinna med fredagens föreläsning också så vi skulle bli ledig på fredagen. Föreläsningen gick i raketfart och vi hann med fredagens föreläsning så plötsligt hade jag fått långhelg. Då kom jag på det att jag och Jolinn kunde sticka ner till Umeå så kunde vi träffa Mats en extra dag. Så jag packade lite snabbt och sedan satte vi oss i bilen och körde ner till Mats :)
.
Efter att Mats hade jobbat klart sin halvdag i fredags for vi vidare ner till Husum för att överraska mamma och pappa att vi var hemma i helgen. Så det blev middag ute i stugan med mamma och pappa, sista middagen och övernattningen i stugan för i år. Vi var ute och gick både på kvällen och sedan på dagen då Jolinn fick springa lös.
Mamma och pappa precis innan middagen ute i stugan!
Mats :)
Och jag :P
Här sitter dom runt bordet efter middagen, mätta och belåtna!
Jolinn :)
Det blev en liten promenad på lördagförmiddag!
.
I lördags for vi och hälsade på mormor och morfar och sedan for vi vidare till Solberg. Där var det fullt upp med flytt så vi hann tyvär inte träffa dom så mycket som vi velat. Sedan på söndagen bestämde vi oss för att fara ner till Vemdalen för att hälsa på Karin och alla valpar :) En riktigt rolig tripp! När vi kom till Karin fick Jolinn träffa både hennes mamma och pappa och även Ilona ute på gården. Sedan gick vi in för att se på alla valpar, åh vad fina dom var! :)
.
Här kommer lite bilder från besöket i Vemdalen på Risan Gården!
Ilona :)
Jolinn och mamma Gina!
Pappa Barrak och mamma Gina :)
Jag och Vilda (Tycker att hon är väldigt lik Jolinn på den här bilden :P)
Mats och en liten valp :)
Här ligger valparna utslagna efter all bus och lek :)
Efter en lite sovpaus för valparna och lite fika för oss var det dags för mat!
Men jag tror att mammas mat är bättre :)
Mys! :)
.
Det var väldigt mysigt att få komma och hälsa på Karin och alla fina valpar :) Dom är ju så mysig! Den här dagen kommer jag leva länge på, bästa dagen på länge :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback