Chokladmousse och staket

Igår testade jag något nytt och gjorde chokladmousse! Den blev riktigt god, så nu vet ni vad ni får för efterrätt nästa gång ni kommer och hälsar på på Forskarvägen 11E :D
Så här såg den ut, gott va!? :)
.
Imorse väckte Jolinn mig vid 10, och tur var väl det för annars hade jag kunnat sova hur länge som helst. Så vi började dagen med att gå ut på en morgonpromenad (som vi gör varenda morgon :P) och sedan var det frukost ute på vår uteplats. Klädde på oss ordentligt och packade in oss i bilen och for bort till Storheden för att gå in på Granngården, Djurmagazinet och ÖoB. På Granngården blev det hö till kaninerna och några ben till Jolinn, gick över till Djurmagasinet där jag hittade Jolinns favoritgodis, Oxsena, Oxlunga och lite andra saker. Men när jag stod i kassan och skulle betala så fick man inte betala med kort pga fel i systemet. Så det var bara att lägga tillbaka alla grejor och gå ut. Så det blev en sväng till ÖoB istället där jag köpte Sjöfrukter (Choklad, 1 kg) för bara 45 kr :D Gjorde ett riktigt kap där tycker jag då dom annars går på 75 kr :P
.
Efter att vi hade varit på Storheden for vi till Ida och var ute och gick med hon och Yerry i två timmar, det blev verkligen en långpromenad. Riktigt härligt!
.
När vi kom hem till lägenheten igen så började jag sätta upp nätet till staketet. Jolinn låg ute på gräsmattan och höll mig sällskap medan hon åt på ett av dom nya benen. Staketet är nu klart och blev riktigt bra tycker jag :) Nu kan äntligen Jolinn gå ut och in som hon vill och behöver inte ha sele och långlina på sig :) Här kommer lite bilder på resultatet!
Här har jag börjat sätta upp nätet!
Det tar sig, nästan klar! :)
Jolinn njuter av sitt nya ben!
Så var det klart! Selen och långlinan är borta och Jolinn får gå fritt :)
Försökte ta en bild på Jolinn när hon står, gick inte så bra. Hon vill inte samma sak som jag :P Typiskt att högen kom med i bakgrunden också :P

Postat av: Gunilla

Vad duktig du är! Blev ju jätte bra! :D

2011-09-10 @ 22:36:24
Postat av: Anna

Ja visst blev det, är jättenöjd! :D

2011-09-10 @ 22:41:34
Postat av: Sara

Blev ju riktigt bra med staketet och den där chokladmoussen ser väldigt väldigt god ut :D

2011-09-11 @ 10:12:30
Postat av: Anna

Ja Jolinn älskar att kunna springa ut och in och slippa ha långlina på sig :) Ja du är välkommen upp till Luleå så ska jag bjuda dig ;)

2011-09-11 @ 11:13:18



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback