En helg ensam i Luleå!

I helgen är vi tre ensamma i Luleå, Mats är kvar i Umeå för att ha svensexa för Anton idag. Så jag, Jolinn och Karma har en helg för oss själva här uppe. 
 
Igår var jag ut en sväng med Sanna, Magda och Matilda på Lulekalaset. Vi hade väldigt trevligt före Lulekalaset då vi satt och surrade och sedan gick vi förbi Magdas nya lägenhet för att kolla hur det går med renoveringen. Så vi kom in ganska sent på Lulekalaset men det var ändå inget speciellt där tycker jag.
 
Idag har vi haft en riktig slödag. Vaknade strax innan kl 12, somnade runt halv 4 inatt så jag hade en anledning att sova så länge ;) Har ätit frukost/lunch, varit ut på en kort promenad med Jolinn och Karma, duschat, cyklat till skolan för att släppna in några gamla Väg och vatten-studenter och sedan varit en sväng på Ica och handlat inför middagen. Så nu sitter jag här i soffan och latar mig, funderar på att lägga mig och läsa boken som jag är fast i innan det är dags att börja med middag. 
 
Imorgon ska vi kliva upp tidigt för att köra upp till Överkalix, vi ska på en Nationell utställning där :) Det blir första gången som jag åker på en utställning utan Mats, så jag hoppas att vi klarar det här själv. Kan bli lite problem när man har två hundar med sig och ska in i ringen med den ena, så jag hoppas att Jolinn ligger kvar utanför ringen när jag och Karma ska in. Men det går nog bra :) 
 
Det känns lite konstigt att vara ensam här uppe i Luleå en helg. Visst, jag är van att vara själv under veckorna då Mats jobbar i Umeå men på helgerna brukar vi ju ändå ses, antingen om jag åker ner eller han åker upp. Så den här veckan har varit och kommer bli lite extra ensamt. Längtar tills om två veckor då Mats flyttar upp hit till oss igen och vi får bo tillsammans på heltid :)
 
Tur jag har Jolinn och Karma en sån här helg :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback