Nationell Utställning i Överkalix!

Idag har jag, Jolinn och Karma varit till Överkalix på NNKK´s Nationella utställning. Det blev en ganska tidigt morgon för oss för att hinna gå på promenad, äta frukost och packa bilen. Ganska precis kl 8 körde vi från parkeringen mot Överkalix. 
 
Kännde mig lite stressad hela vägen upp till Överkalix men vi var där kl 9.10 så vi hade ganska gott om tid innan vi skulle in i ringen. Jag började med att söka upp Monica och Anders som skulle ställa sina hundar i ring 3, där ställde jag upp vår bur och min stol och hade turen att få ha hundarna inne i deras utställningstält för att dom inte skulle sitta i solen. Det var en helt sjukt varm dag, solen sken och det var små fjuttiga moln på himlen. Det blev en varm dag helt enkelt, svettan rann från pannan. 
 
Ring 3!
 
Monica och Anders :)
 
Jolinn och Karma har sin bur inne i tältet :)
 
Det var tråkigt att inte Karin kom med sina hundar Barrak och Laura men eftersom Laura hade fällt var det ju ingen ide att köra så långt när hon ändå inte hade någon päls. Så då var det bara Karma och en till Eurasier som skulle ställas. 
 
Domaren var ganska snabb med att dömma hundarna och det blev vår tur runt kl 10.30, och tur var väl det pga värmen. Tyvär så hade jag ingen som kunde ta kort på Karma och mig när vi var i ringen men Monica var snäll och tog ett kort på oss efteråt :)
 
Kär kommer Karmas kretik som hon fick av domaren Liz-Beth Liljeqvist.
 
Feminim med vackert huvud och uttryck. Passande benstomme. Normala vinklar. Något platta tassar. Välburen svans. Lagom kropp. Rör sig mycket bra. Lovande päls. Behöver bli mer tillgänglig.
 
Jag och Karma efter att vi ställt ut Karma :)

Karma fick Excellent men inget Ck. Domaren förklarade varför hon inte fick Ck och det var för att när domaren kände igenom Karma åkte svansen ner och böjde ryggen så hon fick kutrygg. Jag brukar alltid hålla en hand under, på magen, så att hon inte ska sätta sig eller backa. Så det var därför det inte gick hela vägen idag, tycker att det var lite väl hårt eftersom hon bara är 10 månader gammal och Eurasier ska ju vara reserverade. Men Karma fick iallafall Excellent och blev Junkl 1 :) Karma var jätteduktig, sprang fint och hälsade på domaren utan problem, hade svansen uppe hela tiden förutom när domaren kände igenom henne, så jag tycker att Karma skötte sig jättebra :) 
 
Efter vår tur i ringen var det den andra Eurasiern som skulle in, dom ropade upp deras nummer flera gånger men det var ingen som kom, så Karma var den enda Eurasiern idag.
 
Efter att jag och Karma varit in i ring 7 var det dags för Monica i ring 3 :)
 
Monica ställer Mira :)
 
 
 
Jolinn och Karma hade det lite trångt men bra i tältet :)
 
Monica ställer ut hennes Karma :)
 
 
 
 
 
Mira fick Excellent och Karma fick Very Good, tycker att dommarna var snåla med Ck idag :P
 
Efter utställningen gick vi tillbaka till bilen med alla grejor och bilen var brännhet, så vi satte oss i skuggan av bilen och slappade en stund medan bilen vädrades :)
 
Jolinn och Karma :)
 
Sedan var det bara att köra dom 10 milen hem till Luleå, det har varit en bra, roligt men varm dag :) 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback