Morgonmys i soffan med Karma

Igårkväll blev det bio som sagt med Jenny och Anton, vi såg Mission impossible. Den var riktigt bra, hade helt missat att Mikael Nyqvist var med i den så det var ju roligt att en svensk fick vara med i sån stor film :) Tycker att Mikael Nyqvist är en av dom bästa svenska skådespelarna. Efter bion for vi hem till oss och såg på Inception och åt lite kladdkaka.
.
Nu på morgonen har jag och Karma legat i soffan och tittat på Sveriges mästerkock. Det blev frukost och sedan en bit kladdkaka som blev kvar från igår, bra start på en söndag tycker jag :) Nu ska vi fyra ut på en liten promenad och sedan är det dags för skolarbete, har tre inlämningar som jag tänkte börja med och förhoppningsvis bli klar med.

Postat av: Helena

Hej Anna!

Jag var helt säker på att jag hade svarat dig men upptäckte nyss att så inte var fallet.. Så här kommer ett jättesent svar :)



Karisma äter väldigt bra. Hon har inte matvägrat nånting utan äter med väldigt god aptit. Jag vägde henne i tisdags och då vägde hon 14 kg. Hur mycket väger Karma nu?



Vad roligt att allt går så bra för er med ensamhetsträning och så! Hur är Karma i sättet? Och hur verkar hon bli färgmässigt? Har ni några planer på att ställa ut henne? Är så nyfiken så du får jättegärna berätta lite om henne :)



Hoppas ni får en skön helg!

/Helena

2012-02-03 @ 23:22:36
URL: http://ikaros-och-jag.se
Postat av: Anna

Hej Helena!

Det är så lätt att missa att svara, vi har varit hemma i Örnsköldsvik i helgen så har inte ens hunnit sitta vid datorn något dom senaste dagarna.



Vad skönt att hon äter bra, vi har haft problem med både Jolinn och Karma att äta men nu när Karma har kommit in i familjen så har Jolinn faktiskt börjat äta bättre så det är jätteskönt. Vad ger du för foder till dina hundar? Tänkte du kanske har något mattips på hur du får Karisma att äta :)



Jag vägde Karma idag och hon väger nu 13,5 kg, så det går uppåt sakta men säkert :) Ja ensamhetsträningen går över förväntan, det är så skönt att Karma och Jolinn kan vara ensam hemma en stund. Karma är mycket mer framåt än Jolinn och är tuffare, hon vågar mer än vad Jolinn gör. För dig är det ju svårt att veta hur Jolinn är men det blir så lätt att man jämför dom mellan varandra :P När vi är hemma så går ju Jolinn gärna och lägger sig i vårt sovrum men Karma ska vara med oss hela tiden, vad vi än gör så är Karma där och är nyfiken :) Jag tycker att det är lite svårt att veta vilken färg hon kommer få till sist då Jolinn har varierat i färg så otroligt mycket. Men Karma är väldigt röd just nu men ganska mörk på magen, Karin så att hon kommer nog bli väldigt mörk, mörkare än Jolinn så vi får se :) Jag vill jättegärna testa ställa ut henne så det ska vi absolut göra, vi har ställt ut Jolinn två gånger på inofficiella utställningar men eftersom Jolinn har varit så mycket hos veterinären det senaste året (pga klådan) så är hon rädd för främmande människor som ska ta på henne. Du kanske har något tips på hur vi kan få bort hennes rädsla?



Karma och Jolinn har fått väldigt bra kontakt med varandra så bara Jolinn är med så är Karma nöjd :) Hon har sina små egenheter som att putta på oss med framtassarna när hon vill något, vill ofta ligga i knät när vi sitter i soffan och tittar på tv :) Hon är en väldigt social hund :)



Oj, vad långt det blev! Du får jättegärna berätta lite om Karisma och hur det går för er :)



Ha det bra!

/Anna

2012-02-06 @ 23:14:57



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback