Husbilssemester!

I söndags startade vi vår husbilssemester! Jag, Jolinn och Karma åkte ner till Umeå på fredagen till Mats där vi sov en natt, på lördagen åkte vi ner till Ö-vik och sedan vidare mot Solberg. På söndagen började vi packa husvagnen och senare på eftermiddagen åkte vi iväg mot Östersund där vårt första stopp skulle bli. Det var väldigt nära att vi inte skulle hinna dit innan campingen stängde men vi hann och fick vår plats på campingen :) Det var en 4-stjärnig camping med jättefina husbils/husvagns-platser och stugor.

Så här såg vår plats ut! :)

Mats, Karma och Jolinn i husbilen! :)

På kvällen tog vi en promenad runt campingområdet för att kolla hur det såg ut och för att rasta hundarna. Sedan var det bara att gå och lägga sig och ställa väckaren.

På måndagen checkade vi ut vid 11 tiden och åkte ner till köpcentret som finns i Östersund, där handlade vi lite frukost och lunch inför dom kommande dagarna. Efter att vi hade ätit lite åkte vi vidare mot Karin och Vemdalen! Det blev en lagom lång resa och vi var framme i Vemdalen vid halv tre på eftermiddagen. Där möttes vi av både valpar och vuxna Eurasier :)

Jolinn, Karma och Ilona :)

Karin hälsar på Jolinn och en liten valp vill vara med :)

Jag och massa Eurasier :)

Mats försöker hälsa på en liten valp :)

Karins fina hundar! :)

Mats och ett gäng Eurasier! :)

Eurasier-valpar är ju för söta! :)

Mats, Karma, Ilona och två valpar :)

Två Eurasier-valpar och Barrak i bakgrunden med en valp :)

Karin inne i deras fina hus :)

Efter att hundarna hade fått träffa varandra, vi hade fikat go-fika och efter mycket prat så åkte vi vidare, nu bar det iväg mot kusen. Den kvällen körde vi till Ljusdal och parkerade på en stor parkering vid en badstrand där vi sov den natten.

Karma och Jolinn var fastspända medans vi åkte :)

En utslagen matte och hund i Ljusdal :)

På tisdagmorgon åt vi frukost och sedan åkte vi mot Bollnäs. Vi hade först tänkte åka till Hudiksvall på tisdagen men vi märkte att vi hade en dag över så då blev det en tur först till Bollnäs och sedan mot Valbo och Furuvik.

Mats körde :)

På Valbo blev det lite inköp till hundarna, köpte ett koppel som jag ska ha på utställning, det blev även lite godis och en frisbee :) Sedan åkte vi till Furuviks camping och checkade in för natten.

Karma och Jolinn trivdes bra i husbilen :)

Mats ligger och ser på tv :)

Dags för lite efterrätt!

Här var vår plats på Furuviks camping :)

På onsdagsmorgonen checkade vi ut och åkte vidare mot Hudiksvall där vi åkte in till min gammelmormor Lisa och hälsade på. Där fick vi fika och pratade någon timme :)

På onsdagkväll anlände vi till Sundsvall där vi hälsade på Helena och Rickard. Vi fick fika även där och stannde till klockan var över elva :) Efter besöket hos Helena och Rickard åkte vi på en liten sightseeing över till Alnön och sedan bort mot Birsta. Denna natt sov vi på Ikea-parkeringen, första gången vi sovit på en Ikea-parkering ;) Men vi hade mycket sällskap av andra husbilar och husvagnar :)

Karma och Jolinn delar på bädden! :)

På torsdagen gick vi en sväng på Ikea och Birsta och åt lunch med Helena :) Sedan började vår resa tillbaka till Solberg där vi skulle lämna tillbaka husbilen. Vi passade även på att svänga in till Gunilla, Fredrik och Elias när vi ändå körde förbi på E4:an. Det blev även ett stopp hos Mikael i Kroksta innan vi anlände till Solberg på kvällen.

På väg upp till Solberg fuskade vi lite så Jolinn och Karma fick vara framme vid oss :)

Det har varit en helt underbar husbilssemester med Mats, Jolinn och Karma :) Vi hann med mycket och har tagit det i vår egen takt och gjort det vi själva har velat, en helt underbar resa :) Tack för lånet av husbilen Åsa och Rune!

Postat av: Gunilla

Vilken härlig resa! :) "Man ska ha husvagn" hihi ;)