Stockholmsresan!

Tänkte visa lite bilder från Stockholmsresan! Vi åkte ju ner till Stockholm i måndags, landade på Arlanda flygplats strax innan kl 17 och kom till lägenheten på Östermalm strax innan kl 18.
 
Jag och Mats på Arlanda Express :)
 
Vi åt middag med mamma, pappa, Sara och Janne i lägenheten och sedan gick vi en sväng bort mot Gamla stan och sedan tillbaka igen :) 
 
Mats och pappa utanför slottet :)
 
Janne, Sara och mamma :)
 
Gamla stan!
 
Mamma, pappa, Sara och Janne :)
 
På väg tillbaka till lägenheten!
 
Mats i lägenheten på kvällen, undra vad han sitter och gör?! ;) 
 
På tisdagen tog vi oss en tur med sightseeing båten och hoppade av vid Gamla stan. Här sitter vi och väntar på båten :)
 
Janne och pappa sitter och väntar :)
 
Sara!
 
Jag och Mats :)
 
Mamma!
 
Utsikt från båten, Djurgårn!
 
Janne och Sara på båten!
 
Jag, mamma och Mats!
 
Därifrån gick vi först Österlånggatan och sedan Västerlånggatan. Vi gick in på många olika små affärer bla Kalikå och sedan gick jag och Mats in på Krabat, en butik som vi hittade för tre år sedan då vi strosade runt på Gamla stan. En jättegullig butik med massor av leksaker, spel och smått och gott :) Det blev ett inköp på Krabat :) 
 
En liten handlingskorg och några brukar till den framtida lilla butiken :)
 
När vi hade promenerat genom Gamla stan och skulle tillbaka till lägenheten började det först hagla och sedan kom det världens skur. Vi tog skydd i ett skyltfönster för att inte bli blöt eftersom vi inte ens hade med oss något paraply :P Så här roligt såg det ut då vi stod och väntade ut regnet!
 
Här kan man se lite hagel som kom under skuren :P
 
Det är inte bara vi som står och trängs i skyltfönstren under taken :P
 
En rejäl regnskur var det!
 
I väntans tider :P
 
Till sist blev vi så less på att stå där eftersom regnet inte avtog det minsta så jag, Mats och pappa började springa upp mot lägenheten. Och oj vad blöt vi blev, vi kröp under tak där det gick men annars sprand vi hela vägen till lägenheten, så här blöt blev jag av den korta men blöta springturen :P
 
Mina shorts var genomblöta som ni kan se :P
 
På kvällen gick vi på en Kinesisk restaurang där vi åt Fyra små rätter och till efterrätt blev det Friterad banan och glass :) På restaurangen fick vi trevligt sällskap av Lars som sedan följde med oss ut på Djurgårn för att försöka höra nått från Allsång på Skansen, men vi hörde inget så vi gick tillbaka mot Östermalm :)
 
Janne, Sara, mamma, pappa, Lars och Mats :)
 
Även jag fick vara med på gruppbild :)
 
Sara, Lars, Mats och Janne :)
 
På kvällen gick Mats, Lars och Janne ut och gjorde stan ;) 
 
På onsdagen tog vi sightseeing båten ut till Hammarbysjöstad för att promenera och kolla på något nytt :) 
 
Utsikt från båten :)
 
En annan sightseeing-båt!
 
Hammarbysjöstad!
 
Hammarbysjöstad!
 
Vi promenerar genom Hammarbysjöstad!
 
Sedan gick vi vidare till Södermalm där vi gick in på Granit och handlade massor av roliga saker :) Det blev lite nytt till lägenheten och lite pyssel :) Efter det kom vi in på Drottninggatan där mamma och jag gick och kollade lite i butiker och Mats och pappa gick och fikade. Efter en stund tyckte jag och mamma att vi också var värd lite fick så det blev en Oreo Dream och fanta för mig, tror att det är bland det godaste jag har ätit, så himla god :) 
 
Oreo Dreams, bland det godaste jag ätit :)
 
Mamma och pappa på The coffee place :)
 
Mats och jag :)
 
Kl 17 hade vi bestämt träff med Ida så vi mötte upp henne och gick och åt middag på Kulturhuset. Det blev sallad för alla tre och mycket prat :) Väldigt trevligt!
 
Ida :)
 
Väldigt trevligt att träffa Ida en sväng :)
 
På torsdagen hyrde vi allihopa cyklar och cyklade ut till Haga där vi ville se Haga slott. Tyvär blev vi lite besviken på att man såg så lite men parken var fin och det blev en liten fikapaus.
 
Mamma och pappa tar fikapaus!
 
Sara!
 
Mats och Janne :)
 
Planerar cykelvägen tillbaka till Östermalm!
 
Efter det cyklade vi tillbaka till Östermalm och sedan vidare till Djurgårn. 
 
Mats på Djurgårn :)
 
På kvällen gick jag och Mats till Drottninggatan en sväng för att kolla på några tröjor som jag var fundersam över om jag skulle köpa. Sedan mötte vi upp mamma, pappa, Sara och Janne och gick och åt på en Italiensk restaurang där det blev pizza för hela högen, gott var det :) 
 
Hela gänget äter middag! :)
 
Efter att vi blivit mätte gick vi efter Drottninggatan och köpte lite småsaker och sedan bort till Gamla stan där vi gick och kollade på Storkyrkan :) 
 
En mysig gränd på Gamla stan :)
 
Ett glatt gäng!
 
Storkyrkan :)
 
Eftersom vi hade cyklat hela dagen hade vi mycket krafter kvar i fötter och ben så vi gick över till Skeppsholmen och sedan vidare till Kappilärholmen :) Där hade vi aldrig varit och gått så det var roligt att se något nytt.
 
På väg ut till Skeppsholmen!
 
Solnedgång med slottet på vänster sida!
 
Skeppsholmen :)
 
Fin utsikt mot slottet från Skeppsholmen!
 
Vilopaus på Skeppsholmen!
 
Fick även se min drömbåt för andra gången i Sthlm så jag var tvungen att ta ett kort :P Så här ser min drömbåt ut ;) 
 
Drömbåten ;) 
 
Fredagen var vår sista dag i Sthlm så vi packade våra väskor och gjorde oss redo för dagen. Jag och Mats skulle ta först tunnelbanan till T-centralen och sedan pendeltåget ut till Spånga där vi skulle träffa Helena, Ikaros och Karisma :) 
 
Risan Gårdens Karisma, Risan Gårdens Ikaros, Helena och Mats :)
 
Ikaros :)
 
Karisma, Karmas syster :)
 
Karisma :)
 
Helena, Ikaros och Karisma :)
 
 
Det behövs lite vatten i denna värme :)
 
Vi satte oss i en park och pratade lite, mycket trevligt :)
 
Karisma ligger och myser :)
 
Karma och Karisma är väldigt lik på denna bild, bara färgen som är annorlunda ;)
 
 
 
 
Det var jättetrevligt att få träffa Helena, Karisma och Ikaros! Så roligt att få se Karmas syster :) Efter att vi hade pratat mycket och gått en promenad så var det dags för mig och Mats att bege oss ut till Arlanda och till vårt plan som skulle ta oss hem till Luleå och till Jolinn och Karma :) Vi hade gott om tid när vi kom till Arlanda så vi åt en tidig middag och till efterrätt blev det Italiensk glass :) Sedan var det bara flygresan kvar till Luleå. När vi hämtade Jolinn och Karma från hunddagiset var dom så glad att få se oss att dom inte visste vart dom skulle he sig, väldigt skönt att få träffa Karma och Jolinn igen :) 
 
Det var vår vecka i Stockholm! :)
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback