Långhelg i Ö-vik!

Ja, då var vi i Luleå igen efter långhelg hemma i Ö-vik! Det har faktiskt varit en ganska lugn helg om man jämför med andra helger då vi är hemma, vi har hunnit med mycket och vissa stunder har vi varit lite stressade men annars har det varit en skön helg. Vi åkte ju som sagt ner i torsdagskväll och tog innervägen direkt till Solberg. Det var nästan bara att ta med väskorna som skulle in och sen gå och lägga oss eftersom vi kom ganska sent och det hade varit en lång dag för både Mats och jag.
.
På fredagen jobbade Åsa, Rune och Mathilda gick i skolan så Mats höll på att pyssla med några datorer och sedan mitt på dagen åkte vi till Alf och Eivor för att hälsa på dom. Efter lite fika for vi hem till Åsa och Rune igen och dom kom hem från skola och jobb. Det blev lite blandade aktiviteter men bland annat fick vi åka en sväng i deras nya husbil :)
.
Jolinn och Mathilda :)
Jolinn fick följa med Mathilda på äventyr! :)
Karma fick stanna med mig :)
Åsa håller på att fixa lite i husbilen!
Riktigt fin är den! Jag och Mats funderar på att fara på en liten semester i sommar och låna den så även hundarna kan följa med :)
Vi fick även teståka den, jag och Mathilda satt där bak med Jolinn och Karma :)
Det ser ut som att dom trivs ganska bra i husbilen!
.
Senare på eftermiddagen bakade jag och Mathilda chokladmuffins, dom blev kladdiga men goda :)
.
Mathilda i bakartagen!
Smeten var godast ;)
Medan vi bakade passade Jolinn på att sova..
..och även Karma!
.
Det blev också lite spelande för Mathilda och mig på kvällen!
.
Vi spelade ett Bamse-spel!
Mathilda bäddade ner Karma med en filt :)
Efter både middag och efterrätt satt vi nöjda och belåtna :)
Mathilda var poppis när hon tog fram korv!
Mats och Mathilda!
.
Fredagen tog fort slut och det var dags att gå och lägga oss. På lördagsmorgonen åkte Åsa, Rune och Mathilda ner till Ö-vik så vi passade på att fara och hälsa på Alf och Eivor en gång till. Efter det åkte även vi ner till Ö-vik och gick på stan med Åsa och Marlene. Vi köpte lite presenter och gick och åt lunch tillsammans.
.
På kvällen var vi hemma i Dombäcksmark hos mamma och pappa och åt middag. Sen for vi hem till Sara och Janne för att sova över där.
.
På söndagen åkte vi och hälsade på Åsa, Rune och Mathilda i husbilen, första natten för dom i den. Så vi åt frukost tillsammans och sedan bar det iväg till Paradisbadet! Tyvär så hade jag kameran i bilen så det blev inge kort från badet men vi hade riktigt roligt. Vi åkte rutschkana och åt glass! Sedan åkte vi till Köpmanholmen för att äta middag med Gunilla, Fredrik, Elias, mamma, pappa, Sara och Janne.
.
Elias fyller 1 år den 10 maj men eftersom vi inte kommer ner något mer innan dess så fick han presenter av oss i helgen istället :)
Mats och Janne!
Sara!
Pappa!
Mamma!
Elias får hjälp med att öppna presenterna av sin morfar :)
Jag, Gunilla och Elias :)
.
Det blev även middag, här sitter vi samlade runt bordet!
.
Efter middagen var Sara och Elias ute på upptäcksfärd!
.
På måndagen åkte Mats in med vår ena bil till Mikael för att byta olja och fixa lite saker. Då passade jag på att åka ut till stugan med Jolinn och Karma för att ta en promenad och kunna släppa dom lösa. Pappa var där och målade i köket så gjorde han sällskap en stund också :)
.
Här kommer lite bilder från min promenad med hundarna :)
Det var en härlig promenad med tjejerna!
.
På eftermiddagen åkte jag och tjejerna in till stan så vi åt middag med Mikael. Jolinn och Karma fick träffa Mikaels hund Abbe och det gick hur bra som helst, alla tre lekte och var jättelugna och snälla :)
.
Alla tre busar :)
Mats och Mikael ville också vara med och leka så det blev lite frisbee-kastning!
Karma :)
Jolinn :)
Jag och Jolinn satt på altan och hade det mysigt i solen :)
Efter mycket bus och lek la sig alla tre :)
.
Eftersom det var sista april var mamma, pappa, Sara och Janne ute i stugan och eldade så på kvällen åkte även vi ut till stugan. Det blev en liten majbrasa också grillade vi korv :)
.
Vår lilla majbrasa!
Sara och mamma!
Jag och mamma :)
Korvätning :)
.
Och här kommer ett litet smakprov hur det blir i köket i stugan. Nya fönster och ny panel, fint blir det :)
.
.
Nu har vi kommit till tisdagen, då åkte vi in till stan för att träffa Helena och Rickard. Vi gick en sväng på den årliga bilutställningen och sedan blev det lunch.
.
Helena och Rickard :)
Mats tog en sallad :)
Jag testade något nytt, toast med kyckling och cashewröra och sallad till, riktigt gott :)
.
Vi hann även med att hälsa på Marlene och Kristoffer en stund på eftermiddagen :) Men sedan bar det iväg mot Luleå igen!
.
Det får avsluta detta inlägg och denna helg! :) Det blev ett väldigt långt inlägg så jag undrar om ni orkar läsa allt :P Jag hoppas att ni har haft en lika bra helg som vi haft!

Postat av: Gunilla

Vilka fina bilder! :) Det var jätte roligt att träffa er! Tack så mycket för presenterna till Elias! <3 Kram

2012-05-03 @ 07:20:28
Postat av: Sara

Roligt med många bilder! :) Kul att ni kom neröver några dagar! :)

2012-05-03 @ 09:31:42
Postat av: Anna

Ja det blev en del bilder från helgen :) Jätteroligt att träffa er allihopa :) Det var så lite så Elias! :) Också måste jag ju tacka dig än en gång Sara för att vi fick bo hos er :) Kram

2012-05-03 @ 12:18:29
Postat av: Sara

Ingen fara, kul att ni bor hos oss när ni kommer ner :) Hoppas ni får en bra helg syster! :) Kram

2012-05-04 @ 21:11:59
Postat av: Anna

Ni är så snälla :) Tack desamma Sara :) Kram

2012-05-05 @ 03:09:01



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback