Första dagen!

Gårdagen startades med frukost ute på uteplatsen med mackor och datorn, Mats var snäll och åt frukost med mig också :) En härlig start på dagen!
.
.
Efter frukost var det dags för plugg, Mats satt på skolan och jag satt hemma.  Det blev en till dag med plugg ute i solen, jag hade sällskap av Jolinn och Karma ute på uteplatsen medan jag pluggade, dom låg och sov i skuggan i stort sett hela dagen :)
.
Jolinn la sig först i solen men insåg snabbt att det var bättre att ligga i skuggan!
Här satt jag och pluggade igår!
Karma har det skönt i skuggan :)
.
På eftermiddagen for vi en sväng till Storheden där jag köpte nya träningskläder (behövde nya springbyxor och tröja) nu när jag har börjat träna, alltid lite roligare att träna om man har rätt och sköna kläder på sig :) Mats köpte några pike-tröjor som han ska ha i sommar :) Sedan åkte vi vidare till Ica Maxi där vi köpte en ny grill (himla bra rabatt kan jag då säga) så vi premiärgrillade på den till middag, grillade en hel kyckling :D Så här blev resultatet!
.
Jättegott!
.
Och till efterrätt blev det chokladtårta med grädde!
.
.
Idag startade vi dagen med att åka och lämna Jolinn och Karma på hunddagiset! Det var första dagen för dom idag så det blev en lätt inskolning på 3 1/2 timme. Dom såg lite skeptiska ut först men det var inga problem att lämna dom i båset.
Karma och Jolinn står och tittar när husse går iväg :)
.
Medan tjejerna var på hunddagiset passade jag och Mats på att sitta på skolan och plugga, vid lunch var det dags att hämta hem tjejerna. Och oj, vad glad dom blev när dom fick se oss! :) Dom på hunddagiset sa att allt hade gått bra och att dom hade varit ute på en kort promenad med dom också :) Så det var skönt att höra, jag tror att dom kommer trivas bra där, dom har ett bås tillsammans så dom kommer vara med varandra hela tiden :) Detta är ju perfekt nu när Mats kommer bo i Umeå i sommar och jag är här uppe själv med Jolinnn och Karma, så får dom lite sällskap på dagarna :)
.
Efter att vi hämtat hem tjejerna så åkte jag iväg och köpte nya halsband till Jolinn och Karma. Dom på hunddagiset tycker att det är bättre att dom har halsband så att det är lätt för dom när hundarna ska rastas. Vi använder ju alltid sele på Jolinn och Karma och äger inte ens ett varsitt halsband till dom. Så det blev två nya Hurtta halsband och en liten borste som man kan ta bort tovor ur pälsen med, vår lilla tuss har fått lite tovor bakom örat som ska bort nu :)
.
Karma fick ett svart halsband och Jolinn ett brunt (samma som sin sele) :)
.
Nä, nu är det dags att ta tag i pluggandet igen! Ska ta och plugga några timmar innan det är dags för en springtur med Madelene och Molle :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback