Djursjukhuset!

Idag efter middagen åkte vi till djursjukhuset med tjejerna, det var dags för Karma att få sin 1-års spruta. Även Jolinn fick följa med men hon fick sitta och vänta i väntrummet med husse medan jag och Karma gick och fick spruta :) Det var faktiskt roligt att fara till djursjukhuset, när vi fyra kom till receptionen frågade djurvårdaren som stod bakom disken om vi skulle vaccinera båda och frågade om hundarna varit här förrut. Så vi svarade att det bara var Karma som skulle ha spruta och hon har inte varit här förut, då tittade djurvårdaren på mig och sa att jag hade varit här förut iallafal.. också frågade hon på en gång hur det har gått med min hund som hade klåda när hon såg att det var jag. Vad glad man blir då djurvårdare minns att man varit där och undrar hur det har gått för oss :) Dom fick ju aldrig reda på att Jolinn blivit bra eftersom vi inte varit där sedan dess. Och när hon fick se Jolinn med tjock fin päls så log hon och sa att hon blivit jättefin och att hon har funderat många gånger på hur det har gått för oss. Det värmer i hjärtat när man får höra sånt :) 
 
Det gick iallafall bra att vaccinera Karma, det var över på några sekunder och sedan kunde vi åka hem igen :) Jolinn trivdes inte sådär jättebra på djursjukhuset men Karma hade inga problem att vara där :) Men efter att jag och Karma kommit tillbaka från att ha fått spruta fick även Jolinn lite godis och mjuknade upp lite, det var ju inte så läskigt iallafall :) Så när vi gick därifrån var det inga problem för varken Jolinn eller Karma, dom kände sig trygg i situationen :)
 
Nä, nu är det läggdags för länge sen, god natt på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback