Kallt!

Ikväll blev det kallt ute, just nu är temperaturen -20,6 grader, under dagen har den varit kring -15 grader men nu under kvällen sjönk temperaturen ännu mer. Vi kom just in från kvällsrundan och det var skönt att komma in i värmen igen :) 
 
Idag var det sista dagen på Skanska i Sunderbyn, väldigt vemodigt att packa ihop alla mina saker och säga hej då. Än att jag kommer tillbaka och bjuder på fika på onsdag så kändes det tråkigt. Imorgon ska jag in till kontoret och bjuda på smörgåstårtorna som jag bakat, jag hoppas innerligt att dom blev bra. Det känns så konstig att jag ska börja i skolan på måndag, vill inte... men jag måste! 
 
Jag har glömt att lägga ut bilder från när jag och Karin åkte högst upp i byggkranen. Vår byggkran är ca 45 m och det kändes kan jag säga :P Vi åkte hiss upp med Jonny och det var en åktur som hette duga. Allt skakade och kändes ostabilt, och det var inte något som jag gillade, jag som verkligen är behov av att ha kontroll på allt jag gör och det hade jag inte i den hissen :P Men upp kom vi och det var verkligen en upplevelse att få vara med och se när vår kranförare Jonny körde kranen. Så fort han lyfte upp något svajjade hela kranen, det var nästan som att vara ombord på en båt, det gungade hela tiden. Men det var verkligen en rolig upplevelse och om jag får chansen igen att åka upp i en byggkran så gör jag det absolut, det är något som alla borde testa på tycker jag :) 
 
Ca 45 m upp, visst är traktorerna och gubbarna små?! :P
 
Bildbevis på att jag har varit upp! :)
 
Ja, då har änu en dag gått! Fattar inte riktigt vart veckorna tar vägen, tyckte att det nyss var första advent och nu är vi inne i mitten på januari. Nu blir det sängen för hela högen här, Jolinn och Karma har redan somnat fast i fel rum, dom ligger utslagna på tv-rumsgolvet :) God natt på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback