Långpromenad!

Har just kommit in från en långpromenad med Jolinn och Karma! Härligt väder ute så man måste passa på då det är sådana här dagar. Vi gick till Björkskatan och sedan ut på isen och tillbaka till Porsön igen, så nu ligger tjejerna och sover vid mina fötter :) Det var första gången för den här vintern som vi gick ut på isen, och oj vad Jolinn och Karma tyckte det var roligt, nästa gång blir det långlina :) 
 
Som vanligt så finns det ju idioter här i världen och även här på Porsön, när vi var ute och gick på isen skjuter någon iväg en raket... det smäller och har sig och ekar ännu mer... så Karma blev rädd och började skälla. Som tur är så är inte Jolinn skotträdd så hon stod bara och tittade på vad det var som smällde. Jag försökte avleda dom med lite lydnadsövningar och godis som belöning så det gick ganska fort så hade även Karma lugnat ner sig. Det kändes bra att Karma lugnade ner sig så pass fort och inte stressade upp sig ännu mer, jag vill ju inte att hon ska bli skotträdd.
 
Det var härligt att vara ute och gå på isen igen, jag ser fram emot många långa promenader på isen den här vintern :)
 
Karma och Jolinn njuter av att få vara ute :)
 
Det fanns mycket att titta på!
 
Det bästa är nog att lägga sig och borra ner huvudet i snön ;)
 
Jolinn :)
 
Karma :)
 
På sista tiden har jag ju bara använt min mobil när jag tagit kort och lagt ut här på bloggen, men nu när det är lite kallare ute är det ett problem då jag inte kan använda blixten när jag tar ett kort (blixten stängs av när det är minusgrader :S Så idag letade jag fram vår lilla digitalkamera så nu ligger den på laddning så jag kan använda den nästa gång vi går ut. Det blir ju mycket bättre bilder då man kan anväda blixt så forhoppningsvis blir det lite bättre bilder framöver ;) 
 
Nu ska jag fortsätta med min städning, jag håller på att städa hela lägenheten, byta gardiner och plocka bort julpyntet. Ska bli skönt med lite andra färger här hemma :) 

Postat av: Emma

Hihi, så gör Ulay också, ligger ned och borrar ner huvudet i snön. Han är så söt. Nu har han kommit på att det är kul att bära saker. Så nu ska han bära pinnar och leksaker, fast helst bara en liten bit, sen ska han ligga i snön och tugga på dom. Lagomt kul när han lägger sig ner mitt under promenaden, haha :P
De tror att han fått magkatarr eftersom besvären inte gått över trots att han opererats två gånger för halsen och sist de tittade var halsen jättefin. Men jag vet inte om Losec verkar hjälpa, men han har ju bara fått två st än. Fick tips om ett naturläkemedel som vi testade innan veterinären ringde, och det verkade fungera bättre men jag vet inte om man kan kombinera det med Losec så vågar inte ge det. Hoppas så att han ska bli bra nu så hna kan äta ordentligt. Vi får tvinga i honom mat, annars äter han inte :(

Svar: Haha ja dom är så roliga när dom gör sånna där knasiga grejor! :) Jaha det var något nytt :P Våra tjejer är inte så mycket för att bära saker, men då kan du ju lära att bära saker till dig ;) Men usch vad jobbigt... det värsta av allt är att inte veta vad det är för något :/ Stackars Ulay som har det sådär... inte kul :/ Jag minns ju när vi hade problem med klåda på Jolinn och än vad veterinären sa att vi skulle testa för medicin, schampo eller medel så blev hon inte bättre och det jobbigaste var att inte veta vad som gjorde att hon klia, så jag förstår hur ni känner er :( Hur mår han nu då? Blir han nå bättre? Jobbigt att han inte ens vill äta :(
None None

Postat av: Emma

Hihi, så gör Ulay också, ligger ned och borrar ner huvudet i snön. Han är så söt. Nu har han kommit på att det är kul att bära saker. Så nu ska han bära pinnar och leksaker, fast helst bara en liten bit, sen ska han ligga i snön och tugga på dom. Lagomt kul när han lägger sig ner mitt under promenaden, haha :P
De tror att han fått magkatarr eftersom besvären inte gått över trots att han opererats två gånger för halsen och sist de tittade var halsen jättefin. Men jag vet inte om Losec verkar hjälpa, men han har ju bara fått två st än. Fick tips om ett naturläkemedel som vi testade innan veterinären ringde, och det verkade fungera bättre men jag vet inte om man kan kombinera det med Losec så vågar inte ge det. Hoppas så att han ska bli bra nu så hna kan äta ordentligt. Vi får tvinga i honom mat, annars äter han inte :(

Postat av: Emma

oj, det var inte meningen att det skulle bli två gånger! sorry :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback