Ishotellet i Jukkasjärvi!

Nu kommer äntligen bilderna från Ishotellet i Jukkasjärvi! Det var en helt perfekt dag med fin väder och jättebra sällskap. Vi åkte från Luleå kl 8 på morgonen, Mats körde och Mikael satt fram och hundarna låg i bagaget. Det tog nästan fyra timmar upp till Jukkasjärvi så runt kl 12 anlände vi till Ishotellet. 
 
Mats och Mikael :)
 
Karma och Jolinn låg bak i bagaget!
 
Vi stannade till vid Polcirkeln :)
 
Mats posar vid Polcirkeln ;) 
 
Helt fantastiskt fint det är inne i landet, fina fjälltoppar såg man lite här och var :)
 
När vi väl var på plats vid Ishotellet tog vi oss en promenad med hundarna och sedan gick vi och köpte inträde.
 
Här står jag och Mikael framför ingången till Ishotellet!
 
Porten in i hotellet!
 
En fin skulptur direkt när man kommer innanför dörrarna :)
 
Stolar och bord på ett av rummen :)
Mats inne i hotellet :)
 
Ett hotellrum!
 
Jag och Mikael i en av korridorerna!
 
Otroligt snygg isskulptur på väggen!
 
Ännu ett hotellrum!
 
 
Mikael och Mats uppe på Ishotellets balkong. Man ser älven i bakgrunden :)
 
Is- och snöskulpturer!
 
Jag och Mikael :)
 
 
Här har vi kommit in i hotellets bar, det var väldigt fint där inne!
 
 
 
Efter att vi varit inne i hotellet och kollat gick vi även in i kyrkan som står bredvid hotellet. Kyrkan var ju helt otroligt fin, jag kan förstå att det är många som gifter sig här :) 
 
Sittplatser med renskinn på och altaret längst fram!
 
 
Altaret!
Efter att vi kollat allt var vi tvungen att ta en typiskt bild som säkert alla tar när dom besöker Ishotellet, jag och Mats posar framför porten in till Ishotellet :)
 
 
 
Efter någon timme i Ishotellet och även lite shopping kände vi oss nöjda och åkte vidare till Kiruna där vi åt och kollade in staden lite. Eftersom det bara är 1,5-2 mil mellan Jukkasjärvi och Kiruna var det en väldigt kort sväng :) Vi var väldigt nöjda efter en dag i både Jukkasjärvi och Kiruna och åkte sedan hemöver :) 
 
Karma var vaken en bit på vägen hem och ville se vart vi åkte, Jolinn sov i stort sett hela vägen :)
 
Detta är resultatet på våran shopping! Två ljuslycktor i glas som ser ut att vara av is, två glas som vi fick av Mikael som det står Icehotel på och varsin mössa, min i vit och Mats i grått som det står Icehotel på :) 
 
Vi var väldigt nöjda efter dagen och jag rekomenderar verkligen er att åka dit, det var en helt otrolig upplevelse :) Det var helt perfekt väder då vi var där, solen kom fram bland molnen då och då och det var +2 grader :) En helt perfekt dag! Jag hade gärna gjort om den här dagen om det gått! Tack Mats och Mikael för en helt underbar dag! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback