Ledig dag!

Ojoj, vad trött man blir en dag som denna. Det är mulet, blåser och inte långt ifrån regn.. mer höst än vår känns det som. Vi tog en sväng till dagsiet mitt på dagen för att leka av oss och träna lite :) Det börjar ju närma sig utställning så vi har tränat på att stå stilla idag och det gick jättebra, Jolinn och Karma börjar förstå vad det är jag vill att dom ska göra :) 
 
Mycket bus blev det på dagiset!
 
 
 
Det är ju så roligt att busa!
 
 
Karma :)
 
Jolinn :)
 
Annars händer det inte mycket hos oss. Just nu ligger både Jolinn och Karma och sover och jag är inte långt ifrån att somna jag med :P Mats är hos en kompis och pluggar inför tenta nästa vecka, så det är väldigt lugnt här hemma :) Ikväll ska Mats hjälpa mig med lite utställningsträning och förhoppningsvis ska även Mats träna lite utställningsträning med Jolinn, det finns ju en chans att han måste ställa Jolinn nästa vecka på utställningen ;) Emma har också varit snäll och erbjudit sig att ställa Jolinn, så vi får se på lördag nästa vecka hur det blir och hur det går :) 
 
Imorgon ska jag äta middag med tjejkompisarna och Mats ska på klassfest. Jag försöker komma på någon efterrätt som jag ska ta med till middagen imorgon men jag har lite idetorka, men jag kommer nog på något! :) Nu ska vi passa på att slöa lite till innan jag ska ta och städa lägenheten och tvätta.

Postat av: Emma

Det är jättekul och jättesvårt tycker jag ;) Men igår när Ulay verkligen hade fokus på mig så gick det så mycket bättre! Tidigare har det varit svårt att bara svänga höger/vänster eller gå runt i en cirkel, för han har inte haft någon koll på mig alls :P Men vi har ju inte gått kurs sedan valpkursen så det är väl inte så konstigt att han blir "i gasen" av alla vovvar och människor! Men kul är det ändå. Nu är kursen snart slut, bara 3 gånger kvar, så då får vi fortsätta att träna hemma sedan. :)
Snart bara en vecka kvar till utställningen :D Vad kul det ska bli.
Jag slutar ju kl 16 på fredag, hur lång tid tar det att köra till er? Haha, jag har ingen koll :P Så himla snällt att vi får sova hos er!

Svar: Jag kan tänka mig det! :P Och jag kan tro att det blir roligare och roligare när man börjar lära sig vissa saker :) Ja precis, allt blir så nytt när man kommer på kurs sådär, nya hundar och nya människor så det är ju inte så konstigt att det blir lite virrigt ibland :)
Ja det ska bli så himla kul nästa lördag! :D Vi längtar så otroligt mycket! Det tar ungefär 3 timmar att köra mellan Umeå och Luleå :) Det ska bli så kul att ha er här, roligt att få träffa er lite längre! :D
None None

2013-05-09 @ 18:23:53
URL: http://ulay.se
Postat av: Emma

Ja det blir superskoj :) Skall vi ta med oss egna sängkläder? Något annat vi behöver ha med oss? :)
Vi försöker att bara käka nått och sedan åka,så det inte blir så sent :)
Trodde Ulay hade fällt färdigt men vi köpte en ny, bättre kam/borste idag och jäklar, det hade han inte alls! :P det bara virvlade fram ull! haha!

Svar: Vi har sängkläder så det behöver ni inte ta med :) Annars är det väl bara att ni kommer ihåg att ta med stolar och nummerlapp till utställningen ;)Okej, det är bara att komma när ni vill :) Och ring om ni undrar över något eller inte hittar till oss :) Jag har turen att jag är ledig på fredag :)
Jaha. ja dom tappar en hel del päls ;P Vad perfekt att hitta en kam som tar bort det så pass bra, vi får se om tjejerna börjar fälla om någon/några veckor :)
None None

2013-05-11 @ 18:00:27
URL: http://ulay.se
Postat av: Emma

Å vad skönt att va ledig :) Fast jag har ju varit hemma så länge nu så det är rätt skönt att gå ut på praktik också :) Ja vi lär nog ringa, är inte säker på att jag kommer ihåg vägen :P Ska bli superkul, nu är det inte länge kvar :D

Svar: Ja, jag förstår det :) Skönt att vara ledig några dagar men sedan blir det ganska långtråkigt så då är det ju skönt att få göra något på dagarna :) Det är bara att ringa! Vi längtar! :D
None None

2013-05-12 @ 14:31:25
URL: http://ulay.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback