Utställnings- och anatomikurs

Igår var jag och Karma på kurs igen och självklart var det utställnings- och anatomikursen vi var på. Igår var en domare som dömer på Officiella utställningar där och skulle ge oss några tips. Han började med att berätta vad en domare ser och lite tips på hur man ska uppföra sig i ringen. Vi fick ställa frågor och han gav några exempel på olika hundar och olika hundraser. Efter lite fika var det dags att ha en träningsutställning där han skulle vara domare. Det var totalt 17 st hundar så dom delade in oss i fem grupper som domare fick titta på. 
 
Här står några av utställarna redo för att visa upp sina hundar.
 
Efter att alla i gruppen hade fått springa och domaren känt igenom hundarna placerade han en etta i varje grupp som gick till final. 
 
Här är första gruppen inne i ringen. Domaren känner igenom hundarna.
 
En annan grupp där domaren känner igen en saluki.
 
Sedan var det då gruppen som jag och Karma skulle in i. Karma skötte sig jättebra och stod stilla när domaren skulle känna på henne. Hon hedde ner svansen medan han kände på henne men den åkte upp så fort vi började springa runt i ringen. Karma springer ju otroligt fint och vi blev placerade som etta i vår grupp :D 
 
Sedan var det då dags för finalen där det skulle vara en etta från varje grupp, det blev alltså fem stycken i finalen. Vi fick först springa allihopa i ringen, sedan fick man springa en och en där domaren kollade på rörelserna framifrån och bakifrån. Efter det fick vi springa en gång själv runt ringen. Det var lite spännande och pirrigt hur han skulle placera oss, han började bakifrån och till sist var det bara Karma och en Golden retriver kvar :) Så antingen skulle vi bli etta eller två. Vi fick springa ett varv till för att visa upp oss och efter det gratulerade domaren mig till en första plats :D Karma är bäst! :D 
 
Det var ju bara en träningsutställning men det var jättekul att vi blev etta av 17 st hundar :) Kul att höra att man gör rätt och att jag och Karma har bra kontakt :) En väldigt kul och lärorik utställningsträning där vi tog hem första platsen! :D
 
Våran bästa Karma! :)
 
 
 

Postat av: Monica

Heja heja!! :)
Vad kul!! Vilken utveckling ni har gjort!!
Ni är jätteduktiga!!:)
Man kanske kan anlita dig till kommande säsong?! ;) :)
Kramiz

Svar: Ja det var jättekul! :) Kul att höra att vi har bra kontakt och att Karma följer mig så bra :) Nu börjar jag längta till utställning! ;) Hihi jag kan hejja på! Det är jag bra på ;)
Kramar
None None

2013-11-05 @ 08:51:44
URL: http://www.kennelbutterflydreams.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback