Lördag!

Vi passade på att ta en ordentlig sovmorgon imorse, det var så skönt! :) Jag har varit ut med hundarna och vi har ätit frukost men något mer har vi inte hunnit med :P Vi är lite lata idag!
 
Jag hade tänkt att åka och titta på inofficiella utställningen som Umeå brukshundsklubb arrangerade idag men det glömde jag bort och när jag och Jolinn väl var på väg dit så hade finalerna just varit. Så det blev inget för oss :P Jag får åka och kolla på nästa istället :)
 
Igår var vi en sväng till veterinären igen för jag tycker att Jolinn har så problem med öronen. På bara några dagar får hon jättemycket vax i ena örat och hon blir både varm och känslig på det örat. Men veterinären tyckte inte att det var något så vi fick åka hem igen. Känns inte så bra tycker jag, jag jämför ju med Karmas öron och hon har alltid rena så man tycker ju att det borde vara något med Jolinns öra. Jag ska hålla extra koll på Jolinn och rengöra där så hon inte får problem, sen ska jag söka på Internet och se om det finns något bra tips att rengöra med.
 
Mats och Jolinn hos veterinären!
 
Karma sitter bredvid och är stöd!

Postat av: Emma

Hmm, knepigt att de säger att det inget är..kanske skulle prova en annan veterinär för en second opinion? Tänker eftersom Ulay också fick höra "det är inget fel" och sen var det ju det =(
Om en till säger att det inget är så då kanske det bara är så att de producerar olika mkt. Hur är det med hundar, vi människor får väl mer vax om vi rengör "för ofta" får hundar också det? Hur ser det ut? Du får gärna visa mig nån dag för jag vet som inte vad jag ska titta efter när jag tittar i Zeppes öron :P

2014-08-30 @ 14:50:24
URL: http://amazingzeppelin.se
Postat av: Monica

Tråkigt att ni inte hann titta förbi på inoff så vi hade kunnat träffats...
Ligger hon mer på den sidan som örat är varmare och mer klet i?
Jag tror att hundar är som människor, vi är olika både som personligheter och olika när det gäller besvär m hälsan tex.....
Är det mörkbrunt/svart klet i örat och luktar illa så ska du stå på dig, då behöver hon hjälp av veterinär!!
Är det gul/ljusbrunt och inte luktar illa, då är det vax, hon kanske ligger mer på den sidan och det blir varmt?!
Inga topz i hörselgängen!!! Torka med en "duk" där du kommer åt!! Topz kan man använda i alla krumelur-vrår i ytterörat.
Hur som helst....hoppas det blir bättre!!

Varför sluta med utställningar?
Det är väl bara att köra på, rätt som det är så har du en champion till?! ;) :)

2014-08-31 @ 16:56:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback