Luleå!

Ja, då var vi uppe i Luleå igen! Vi har varit hemma i Husum/Ö-vik i två och en halv vecka! Kändes lite konstigt att köra in på parkeringen och kliva in i vår lägenhet. Det luktade konstigt och våra blommor har dött.. Jolinn och Karma är inte heller så nöjd med att vara hemma i lägenheten igen efter att ha bott i hus, dom hör ljud som dom måste gruffa och skälla på :P 
 
Imorgon blir det plugg igen och sedan dugga, så ja.. vad säger man?! Då var man tillbaka här uppe igen!

Postat av: Emma

Förstår att det känns skumt att komma "hem" igen!
På onsdag åker Stefan iväg till skolan i Burträsk och jag gruvar mig så hemskt för att vara ensam hemma. Jag ska få låna kisse av mamma så jag får lite sällskap iaf men det känns tungt. Hade sett fram emot att jag o Ulay skulle få vara själva men nu känns det bara läskigt =(

Svar: Jaha vad är det för något han läser där? Ja jag kan förstå det, inte kul att vara ensam sådär och speciellt inte när inte Ulay finns hos dig längre :( Vilken tur att du får sällskap av kisse, våra fyrbenta vänner är skönt att ha när man är ensam :) Hur länge ska Stefan gå i skola där?
None None

2014-01-06 @ 20:21:55
Postat av: Emma

Han ska förhoppningsvis läsa till skogsmaskinförare! Men det är lite konstigt, de har antagit 15st och efter 2 veckor kommer bara 12 st att få fortsätta så vi vet inte än! Om han får fortsätta blir det 30 veckor ungefär, då tänkte han åka hem 1-2ggr/månad då bussarna går så dumt att det tar typ 4 timmar för han måste åka till skellefteå först innan han kan ta en buss som går till Umeå! Men jag hoppas att han får gå den även om det känns tungt nu utan Ulay!
Margit är helt fantastisk varje gång jag gråtit har hon kommit o pratat och myst med mig, djur är helt underbara!

Svar: Jaha, jag kan förstå att det känns kämpigt men det hade ju varit jättebra om han får gå den. Han kan inte ta bilen och komma hem på helgerna? Vilken tur att du/ni har Margit! Jag minns ju själv hur det var då Jolinn bodde hos vår uppfödare i 7 veckor pga klådan.. Oj, vad vi saknade henne och jag kunde ligga och gråta på kvällarna, men då visste vi ju ändå att hon levde och hade det bra, hon var bara inte hos oss.. Så jag kan förstå att ni har det ännu jobbare.. Usch! :(
När är det du blir klar med skolan förresten? :)
None None

2014-01-07 @ 20:52:47
Postat av: Emma

Han kanske har hittat en att samåka med som bor söder om stan! Vill ha bilen hemma, känner mig så handikappad utan!
Jag har bara vårterminen kvar! Du oxå?

Svar: Okej, ja jag förstår det! Man tar sig ju typ ingenstans med bil. Hoppas att det löser sig och går bra för Stefan på skolan :) Okej, härligt! Blir spännande till våren/sommaren för att se vad det blir härnäst! :)
Jag läser kurser nu hela våren och sedan till hösten gör jag mitt examensarbete som är hela terminen så jag blir klar till jul. Lite längre bort för mig :P
None None

2014-01-10 @ 11:19:59
Postat av: Emma

Aha! Vårt examensarbete är 7,5 hp hahaha! Lite skillnad kan man säga. Tycker det är lite tråkigt att inte utbildningen är 3 år så man fått en "riktig" examen, det blir ju en examen såklart ändå men den känns så "fjuttig". Jag funderar på att söka kurser el. nått program till hösten ändå för jag tror inte att det går så fort att få jobb och något måste man ju göra så man kan betala räkningarna. Kan ju aldrig vara fel att utbilda sig! Just nu har det gått så himla dåligt i skolan för mig också, främst för att jag knappt orkat plugga sen Ulay, men även innan då jag helt tappat motivationen. Måste försöka rycka upp mig nu så det inte blir så jäkla mycket omtentor det är ju inte så bra..men den här kursen är nog körd, är tenta på fredag och jag kan ingenting. Ska försöka plugga så mycket som möjligt så blir det lite lättare inför omtentan iaf!

Svar: Hihi ja det var lite skillnad det! :P Ja, precis! Det är ju aldrig dåligt att gå några extra kurser! Man lär sig bara mer :) Motivationen kan verkligen gå upp och ner, och jag kan förstå att det är extra kämpigt för dig efter Ulay. Man får sätta upp små mål och försöka kämpa mot dom! Du tar ju snart examen så det är ju ett jättebra mål att sätta upp! :) Man får göra så gott man kan, då har man ju iallafall gjort ett försök på en tenta :) Jag hoppas att det går bra för dig på tentan!
None None

2014-01-12 @ 03:04:55



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback