Finsk utställningschampion!

Ja, jag fortsätter med att berätta om våra framgångar i utställningsringen! :D På midsommardagen den 21 juni 2014 blev Risan Gårdens Karma Finsk utställningschampion på den Internationella utställningen i Rovaniemi! :D
 
Vi åkte upp till Luleå redan på midsommarafton för att fira midsommar med Anton och Jenny. Det var en väldigt trevlig dag, åt lunch, killarna bastade och sedan blev det middag med lite fler gäster :) Det blev en tidig kväll för mig och även tidig morgon på midsommardagen. Kl 04:10 ringde väckaren och det var dags att kliva upp! Strax efter halv fem lämnade vi Luleå med två trötta hundar, en trött Mats och en nervös Anna :P
 
Det gick väldigt bra att köra upp till Rovaniemi, jag körde både dit och tillbaka och det gick jättebra :) Nästan prick kl 8:00 svensk tid anlände vi till utställningsplatsen, kl 9:00 svensk tid var det vår tur att gå in i ringen, Eurasier var nämnligen först ut! Vi träffade en finsk kvinna som skulle ställa ut sin Eurasiertik i juniorklass, det enda hotet mot Karmas finska championat då det bara var 2 Eurasier anmälda. 
 
Klockan blev nio och det var dags att dra igång, först ut var juniortiken som fick ett Excellent men utan CK (tror jag, allt gick så fort så jag hängde inte riktigt med) och sedan var det Karma och min tur att gå in i ringen. Jag blev lite nervös när domaren tittade och kände på Karma för Karma höll nästan på att sätta sig ner när domaren skulle känna på svansen, höfterna och bakbenen. Jag tänkte att där for Karmas CK... Efter det var det dags att springa och sedan ställa upp oss inför domaren.
 
I ringen!
 
Domaren känner igenom Karma!
 
Vi får springa ett varv runt i ringen och sedan fram och tillbaka!
 
Ställer upp inför domaren!
 
Vi får sedan springa ett varv till!
 
Det var en lång väntan och till slut kom ringsekreteraren fram med tre rosetter, ett Cert-kort och ett Cacib-kort!
 
Ringsekreteraren lämnar över rosetterna och korten och jag tackar domaren!
 
Jag fattade ingenting men tackade domaren så mycket och fick kritiklappen och sedan gick vi tillbaka till Mats och Jolinn som stod och väntade.. Vad hände?! Jo, Karma fick Excellent, CK, Cert, Cacib och blev BIR!! Och därmed blev hon också Finsk utställningschampion!! :D Vilken härlig känsla när vi såg på kritiklappen att hon fått Cert och blivit Champion! :D 
 
Karma blev Finsk utställningschampion! :D
 
 
I bilen på väg ner till Luleå igen ringde jag Karin och berättade om dagens resultat, vilken härlig dag!! :D
 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback