Svensk utställningschampion!

Den 15 juni 2014 blev Risan Gårdens Karma Svensk utställningschampion på den Nationella utställningen i Vännäs! :D
 
Vi började med utställningsförberedelserna redan dagen innan utställningen då vi åkte till utställningsplatsen i Vännäs för att sätta upp vårt tält och träffa Karin och Stefan som campade på campingen intill utställningen. Vi satte upp tältet bredvid Karin och Stefans tält och sedan gick vi till deras "husbil" för att fika och prata lite :) Det blev mycket hundprat medan Karma och Obecka tyckte det var roligare att busa med varandra :) Klockan blev sent så det var dags att åka hem till Umeå för att få lite sömn inför den stora dagen!
 
Vi klev upp ganska tidigit för att vara i Vännäs i bra tid och för att hinna varva ner lite innan det var dags för vår tur :) Det var 8 eurasier anmälda, 3 hanar och 5 tikar. När jag fick se vilka hundar som var anmälda blev jag lite orolig att Karma inte skulle få Certet idag då det var hög konkurrens. Karma skulle in sist av alla eurasier så det var en spänd väntan på att få veta vad alla andra skulle få för pris. Stefan och Obecka fick Excellent men tyvär inget Ck, en juniortik från Cool Surprise och en tik från Leiionspitz i öppenklass fick Very good. Då var det bara Jolinn och Karma kvar och hittills hade ingen tik fått CK. Jolinn och Mats var först, Jolinn hade fällt ur allt så tyvär fick hon Good, men hon var lika glad för det :) Jag är så stolt över Jolinn att all träning verkligen har gett resultat, det var inga problem när domaren kände på henne och när hon sprang i ringen såg hon glad ut :)
 
Efter Jolinn var det Karma och min tur, efter att domaren hade känt igenom henne och vi sprungit runt i ringen visade dom upp den röda lappen för Excellent och säger att Karma har fått Excellent med CK!!!! :D Den känslan jag kände då var så himla härlig! :D Jag förstod ju att hon skulle få Certet också eftersom ingen annan tik fått CK, det bubblade till i magen på mig! :D Karma blev då Bästa tik och fick Cert!! :D Vi skulle då tävla mot Bästa hane för att se vem som skulle bli BIR och BIM, och det slutade med att Karma blev BIM och Risan Gårdens Moltas BIR!! :D Vilken härlig dag!!
 
                        BIR Risan Gårdens Moltas och BIM Risan Gårdens Karma! :D          (Foto: Karin Hallgren)
 
Risan Gårdens Karma fick Excellent, CK, Cert, BIM och blev därmed Svensk Champion!! :D
 
Jag har skickat in ansökan om Championat för Karma och igår såg jag att det hade blivit registrerat på SKK's hunddata, så nu kan Karma titulera sig som SE UCH Risan Gårdens Karma :D
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback