Plugg!

När det är riktigt grått ute och man sitter inne och pluggar, vad passar inte bättre med en filt och två mysiga vovvar som värmer fötterna på en :) 
 
Karma och Jolinn ligger under skrivbordet och håller mig sällskap :)
 
Ikväll ska vi på lite utställningsträning inför helgen. Det blir roligt att träffa några eurasier ikväll och i helgen blir det ännu fler :)
 
Jag blir ju lite nojig så fort det är någonting med Karma eller Jolinn, och igår när vi var hos veterinären med Karma för att vaccinera så passade vi även på att väga henne. Vi brukar göra det när vi är hos veterinären bara för att ha lite koll på vad dom väger. Karma har gått ner i vikt... jag kan inte fatta det, dom äter ju mycket bättre och mycket mer nu när vi ger dom Fodax, och Karma har gått ner... Hon har inte gått ner mycket men jag blir ändå orolig. Kan dom gå ner i vikt om dom får problem med sköldkörteln? Har läst att då brukar dom gå upp i vikt och bli slö?! En orolig matte börjar fundera...

Postat av: Emma

Människor går väl upp i vikt när de är problem med sköldkörteln och har väldigt svårt att gå ned, iaf de jag känner som har det. Men vet ju inte hur det fungerar för hundar.
Ni har inte rört på er mer bara? Du får ge henne lite mer Fodax ett tag och se om hon går upp då! :)

Svar: Jag har också läst att om man har problem med sköldkörteln så går man upp i vikt, blir trött och hängig. Men jag vet att man både kan ha underfunktion av sköldkörteln och överfunktion av sköldkörteln men jag vet inte om man går upp i vikt av båda. Ja, nu får hon lite mer mat så får vi se om hon ökar i vikt :)
None None

2014-10-08 @ 13:36:33
URL: http://amazingzeppelin.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback