Stort tack!

Jag vet inte om jag skrev det, men i mellandagarna satte jag mig i bilen och körde upp till Skellefteå för att träffa Magda, Sanna och Matilda. Mats var kvar i Dombäcksmark med Jolinn och Karma, så jag åkte upp själv. När jag nästan hade kommit till Skellefteå så ser jag en hund springa ut på E4an, ingen ägare och ingen bil i närheten. Så jag sacktade in och stannade vid en korsning. Hunden hade då hunnit springa längs E4an så jag gick efter och började ropa på hunden. Den stannade och tittade på mig länge, jag ville inte skrämma iväg den så jag stod still och lockade. Till sist vända sig den på sig och började gå mot mig. Jag fortsatte att locka på den och till slut kunde jag ta tag i hunden och be den hoppa in i bagaget. Ringde polisen och meddelade att jag hade fångat in en hund på E4an så jag fick åka till polisen i Skellefteå och lämna hunden där. Efter det har jag inte hört något om polisen hittade ägarna eller inte, tills igår..
 
Igår visade Magda en notis i tidningen Norran, där ägarna till hunden tackar mig! :) Jag blev så glad, nu vet jag att hunden har hittat hem :)
 
Det här är hunden som jag lämnade till polisen :)
 
Jag fick ett tack I tidningen :) Blir så glad varje gång jag läser det :) 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback