Våteksem?

Nu när jag var ur på kvällspromenaden med Jolinn och Karma började Karma halta. Jag såg snabbt att det var vänstra tassen som hon var besvärad av och kände igenom hela benet utan att hon reagerade. Vända då på tassen och tittade på trampdynorna och där var hon alldeles röd. Vi vände och gick hem igen så när vi kom hem kunde jag titta ordentligt  i ljuset. 
 
Jag har aldrig sett våteksem förr men jag tror att det är det som hon har fått mellan trampdynorna. Vi duschade hennes tass med klorhexidin och satte på henne strumpor för att hon inte ska vara där och slicka. Stackars lilla gumman. Måste kanske åka till veterinären imorgon så dom får raka henne mellan trampdynorna. 
 
Jag blir alltid så orolig när det är något med Jolinn eller Karma, hur ska jag kunna sova inatt?! 
 
 
 

Postat av: Emma

Men lilla gumman då! :S
Det kan inte vara vägsalt o sånt som gjort det irriterat? Tänker att det inte kan vara så bra för tassarna o de skulle ju salta gång o cykelvägarna..
Fast med tanke på hur slaskigt det är ute nu så kanske inte våteksem är orimligt heller!
Hoppas hursom att det läker fort!

Svar: Ja jag vet inte vad det är, kan vara svamp också eller bara att huden har blivit irriterad och inflammerad. Vi har fått en tid hos veterinären i eftermiddag så det känns skönt att dom ska titta på henne.
None None

2015-03-31 @ 01:31:36
URL: http://amazingzeppelin.se
Postat av: Emma

Skönt att ni fick en tid så snabbt! :)

2015-03-31 @ 12:17:37
URL: http://amazingzeppelin.se
Postat av: Monica

Låter som svamp!

2015-03-31 @ 19:52:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback