Äntligen fredag!

Idag startade jag dagen med att gå ut och gå med Jolinn på morgonrunda. Efter det bredde jag mackor och gick ut och satte mig på uteplatsen och åt frukost. Kopplade fast Jolinn i lånlinan så hon också fick vara ute och efter en stund kom Mats ut med några mackor i handen. Så vi satt ute och åt frukost medan Jolinn busade på gräset. En riktigt bra start på dagen! :) Mitt på dagen såg jag lite på det engelska bröllopet, var tvungen att se klänningen och allt. Sedan var det dags för skola, hade redovisning i Konceptuell design. Det gick väl sådär, vår grupp fick ganska mycket kritik tycker jag så det är bara att sätta oss till veckan och tänka om. Nu sitter vi och tittar på tv och jag funderar på att göra lite chokladpudding :)

Oväntat besök

Fick trevligt och väldigt oväntat besök nu på kvällskvisten! Anton och Jenny kom förbi med en
stor Mangoraja tub.
stor Mangoraja-tub, vi tycker ju så mycket om Mangoraja ;) Blev lite fika innan dom var tvungna att fara hemåt. Det är så trevligt när man får besök utan att ha väntat sig det, det tycker vi att ni ska göra om! :) Alla andra är också välkommen att besöka oss förstås :)
Nu sitter jag och Mats och tittar på en ny serie, vi har ju sett klart på How I met your mother så nu har vi börjat på Band of brothers. Får se hur den är!

Balklänning

Nu när vi var hemma i Husum så testade jag min balklänning som jag hade på balen då jag tog studenten. Trodde inte att jag skulle komma i den eftersom det var tre år sedan nu men det gjorde jag! Så jag har inte förändrats så mycket på tre år, vet inte om det är positivt eller negativt :P Här kommer bildbeviset! ;)
I bakgrunden kan ni också se min nya säng hemma i D-mark!

Påskhelgen!

Fredag
Solberg, Hälsade på Alf och Eivor och middag på kvällen. Åkte hem till D-mark på
kvällen/natten.
Lördag
Vaknade upp i bra tid och åkte ut till stugan med mats, Jolinn, mamma, pappa, janne och sara.
Gunilla ringde när vi var på väg ut och sa att hon skulle komma med bussen. Hämtade Gunilla
på E4an med mamma och Sara, var i stugan i stort sett hela dagen. For hem och började med maten,
åt förrätt och varmrätt sedan for jag och Mats till Malin och umgicks med Malin, Helena, Rickard
och Lars. Väldigt trevligt! Hillevi och Björn kom tjugo i elva.
Söndag
for ut till stugan allihopa i bra tid. Mats for sedan vidare till kroksta. När vi kom ut till
stugan var Fredrik redan där. Fikade, var ute och gick, åt lunch mm. Gunilla och Fredrik åkte
hem till köpmanholmen och Mats stannade i kroksta. Så det blev bara vi fem som åt här hemma.
Jag och mamma testade att he in Henni och Lisa i Hugos bur, gick faktiskt riktigt bra.
Ligger lite efter med uppdateringar här på bloggen nu. Ska sammanfatta Påskhelgen lite lätt! I fredags hälsade vi på Alf och Eivor och åt sedan middag hos Åsa och Rune med lite släkt med Mats. Det var väldigt trevligt! Senare på kvällen åkte vi hem till Dombäcksmark, det är så mycket skönare att vakna upp där vi ska vara under dagen.
På lördagen vaknade vi i bra tid och åkte ut till stugan. Hela gänget åkte ut, jag, Mats, Jolinn, mamma, pappa, Janne och Sara. Mitt på dagen for vi och hämtade Gunilla vid E4:an, hon tog bussen upp till Husum. Vi var i stugan i stort sett hela dagen, sedan åkte vi hem och började med maten. Efter att vi ätit middag for jag och Mats till Malin där också Helena, Rickard och Lars också var. Malin hade bakat kladdkaka som var väldigt god! Det blev mycket prat och skratt och lite senare på kvällen kikade Hillevi och hennes kille förbi också.
Fika blev det, mycket fika! :)
Vi satte oss ute och solade en stund, det var så skönt ute!
Jolinn tyckte också det var skönt ute!
Hön låg och njöt ute.
Gunilla och Sara :)
Mats och Jolinn :)
Pappa sitter och tar det lugnt i solen!
På söndagen för vi allihopa ut till stugan i bra tid. Fredrik var redan ute i stugan när vi kom dit och Mats for vidare till Kroksta för att träffa Mikael. Vi fikade, var ute och gick, åt lunch mm. Gunilla och Fredrik åkte hem till Köpmanholmen och Mats stannade i Kroksta så det blev bara jag, mamma, pappa, Sara och Janne som åt middag hemma.
Mats sov över i Kroksta så på måndagmorgon kom han och hämtade mig så vi for till Mikael en sväng och var där på förmiddagen. Träffade Marlene och David en sväng och sen for vi hem till Dombäcksmark där vi åt middag med mamma, pappa, mormor och morfar.
På tisdagen for vi till Marlene på morgonen. Mathilda var också där så vi umgicks några timmar innan vi åkte vidare ner till Köpmanholmen till Gunilla och Fredrik. Hann vara där i några timmar innan vi var tvyngna att åka mot Husum och sedan upp mot Luleå. Det har varit en väldigt skön vecka, det känns att man har varit ledig och hemma! Det har varit helt perfekt! :)
Mats och Mathilda :)
Medan jag och Mathilda satt och läste tidningar så spelade Mats och Marlene!
Jolinn och Mira busade nästan hela tiden vi var där!
Gunilla och Fredrik hemma i Köpmanholmen
Vi blev bjudna på fika hos dom :)
Nu börjar det närma sig, magen bara växer :)

Skärtorsdagen

Igår blev det lite småpyssel här uppe i Solberg. Vi började dagen med att tömma släpet uppe på skolan, sen gick jag och Marlene och mötte Patricia. Fick träffa hennes lilla valp som hon just har fått hem. En liten shetland sheepdog som heter Bira. Efter en liten promenad så gick vi hem igen och hjälpte till att sätta upp en ny dusch, sedan tog vi oss en tur upp på toppen och släppte Jolinn och Mira så dom fick springa av sig lite.
Bira :)
Hon är ju så söt!
Marlene och Rune
Ramona
Mats
Medan vi satt upp duschen så låg Jolinn och Mira och mös med varandra, Mats hittade dom sovandes såhär! :)
När vi for upp på toppen så var vägen så otroligt mjuk och blöt att vi nästan inte höll på att komma ändå upp, ändå hade vi en fyrhjulsdriven bil. Det var läskigt, Mats gjorde det bra som körde :) Men väl uppe så släppte vi Jolinn och Mira. Mira lydde jättebra när Marlene ropade in henne men Jolinn var helt tvärtom, hon ville absolut inte komma när vi ropade. Efter att hon hade fått springa av sig lite så gick det bättre, då kom båda två som skott när vi ropade in dom :)
Marlene och Mats uppe på toppen!
Två bustroll kommer springandes!
Jolinn och Mira med en underbar utsikt i bakgrunden!
Vet inte vad Mats och Marlene gör, kanske försöker dom dansa?! :P
Mira och Marlene
Jolinn
Give me five :)
Vi fick ju besök av två påskkärringar också under dagen! :)

Resa hem!

Igår efter att jag varit i skolan for vi och hämtade släp. Sedan bar det iväg till Storheden för att packa våra grejor som vi har i förrådet där. Vi kom iväg klockan tjugo i ett och då var bilen lastad med fyra personer, en hund och två kaniner. Det blev ganska många stopp efter vägen men strax efter klockan nio på kvällen svängde vi ner på uppfarten i Solberg. Det blev en ganska lång resa men allt har gått bra!

Packning och Top Gear!

Idag har jag och Jolinn varit ute nästan hela dagen ute på vår uteplats! Och Mats har kämpat i skolan hela dagen. När vi inte har varit ute så har jag varit nere i tvättstugan och tvättat eller stått och vikt tvätt. Nu på kvällen har vi också bärt, våra saker vi ska ta hem till Ö-vik, ut till garaget. Det blev lite tomt i sovrummet nu när vi tog bort bokhyllan, men när vi kommer upp till Luleå igen efter Påsken så ska vi möblera om i sovrummet och förhoppningsvis få till det bättre än vad det är nu.
Jolinn har legat ute på gräsmattan i stort sett hela dagen och haft det bra. Jag har varit tvungen att avbryta henne i hennes vilande för hennes dagliga promenader :P Fast jag tror inte hon klagar :P Nu ska vi packa väskor och se på Top Gear innan det är dags för sängen :)
Jolinn gillar vår lilla gräsplätt så hon kan ligga ute och ha det skönt! :)

Härlig dag!

Åh vad härligt det är sådana här dagar! Jag är ledig, det är sol och vindstilla! Jolinn och jag är ute på uteplatsen och har det skönt. Älskar verkligen sådana här dagar när man kan vara ute i stort sett hela dagen och Jolinn behöver inte sitta inne. Snart kommer Mats hem från skolan så då blir det lunch!

Utedag!

Äntligen är redovisningen över, vad jag har gruvat mig för den! Men det gick bra, blev godkänd! :) Efter att jag kom hem från skolan gick vi ut på uteplatsen och kopplade fast Jolinn i långlinan och var ute en stund. Sedan blev det en tur ut till Storheden där vi köpte lite ben till Jolinn och en kratta till mig och Mats :P Så nu på kvällen har jag varit ute och krattat och sopat ute då det har blåst in så mycket löv på vår uteplats dom senaste dagarna. Jolinn tyckte krattan var jättekul och ville jaga den när jag krattade fram och tillbaka. Här kommer lite bilder från idag! :)
Jolinn ute på vår uteplats!
Det har smält bort bra den här sista veckan. Jolinn håller utkik!
Här ligger hon och tuggar på godis och ett grisöra.
Mmm.. gott!
Vår lilltös älskar att vara ute på uteplatsen, längtar tills vi har skaffat staket så hon slipper ha långlina på sig.
Nu är det dags för middag och lite tv-tittandes! :)

Fullt upp!

Det har varit fullt upp i helgen! Både på fredagen och lördagen for vi till Arcus och gick ut och gick och tränade inkallning med Jolinn. Sedan på lördagkväll kom Ida och Magda hit och grillade med mig, vi åt och hade det trevligt! Så Mats for och åt på Old Brodies med Nicklas så vi fick vara hemma ensamma :) På söndag var det pluggdag, Mats pluggade inför deltentan som han har imorgon och jag satt och ritade och gjorde sedan klart redovisningen som jag har senare idag. På eftermiddagen träffade jag projektgruppen en sväng på skolan, vi kollade igenom våra förslag och kom överens hur det skulle se ut. Sedan blev vi bjudna på middag hos Sara och Janne där vi fick klyftpotatis och kyckling, väldigt gott! :) Sen var den helgen slut! Men nu är det bara tre dagar kvar till vi får långledigt, far hem mot Ö-vik på onsdag.
Här är Jolinns favoritställe, ligga stångt under ett bord :)

En riktigt bra dag!

Imorse tog vi en lång och skön sovmorgon. Mitt på dagen gick Mats ut till garaget och vårstädade lite medan jag och Jolinn var ute på baksidan och skottade lite. Sedan tog vi oss en liten sväng med bilen och for och kollade på byggmax och beijer.
Jag och Sara tog en promenad på eftermiddagen och Mats fortsatte städa lite i garaget. En riktigt härlig dag var det idag! Senare på kvällen kom Ida och Yerry förbi och jag fick ett foto av Jolinn och Yerry som ligger nästan bredvid varandra :) En bra dag helt enkelt!
Yerry och Jolinn :)

Årets första mjukglass!

Efter skolan idag tog vi med oss Sara ut till Storheden och gick på ÖoB, Rusta och Djurmagazinet. Jolinn fick ett stort ben som hon har legat och tuggat på nu på kvällen. Efter vi hade varit på Storheden så for vi in till stan och köpte årets första mjukglass, åh vad god den var! :) Sedan for vi runt i Luleå och kollade på hus, tycker det är så roligt att fara runt och kolla och få lite inspiration till vårat kommande bygge. Man blir ju så sugen på att köpa tomt och planera hus när man är ute och kollar sådär.
Nu sitter vi i soffan och latar oss och väntar på att Grand Designs ska börja! Jolinn ligger och sover nedanför soffan och är så nöjd efter att ha legat en bra stund och tuggat på sitt nya ben!

Skola och lite till...

Det har varit heldag på skolan idag för mig! Både jag och Mats var på skolan hela eftermiddagen så Jolinn fick vara med Sara medans vi var på skolan. Efter att jag hade slutat så gick jag hem till Sara för att hämta hem Jolinn så jag stannade en stund och vi spelade bla annat Air hockey, jäkla vad kul det är! :) Sedan följde Sara med oss hem och åt med oss :) Imorgon blir det promenad med Sara på eftermiddagen!
Annars händer det inte så mycket här! Bara en vecka kvar tills vi far hem till Ö-vik igen, vi ska vara hemma under påsken. Har en hel del som jag ska hinna göra innan dess då vi har ganska mycket i skolan just nu. Mats har projektarbete som dom snart är klar med också har han deltenta i kemi. Annars rullar det på, Jolinn är glad och busig och förgyller vår vardag :)
Vår älskling! :)

Härlig dag!

Åh, vilken härlig dag det är idag! Sol, vindstilla och 6 grader varmt, så skönt att våren är på väg :) Jag och Jolinn har tagit oss en lite längre promenad nu på förmiddagen, vad vi njöt när vi var ute. Jag ska ta och rita lite medan Jolinn sover en stund nu så ska vi nog ta och gå ut på baksidan och skotta och sola lite sen :) Det är verkligen den bästa tiden nu tycker jag då snön börjar smälta och det börjar bli lite varmare ute!

Walk in closet!

Har fått min egen lilla "Walk in closet" som jag gjorde ordning i torsdags! Städade ur och la sedan in mina kläder så det blev lite ordning på dom. Sedan fixade jag ett draperi som jag kan dra för och gömma min kläder :) Så nu har Mats fått två garderober för sig själv i hallen istället, vi börjar få lite mer ordning i lägenheten nu! :)
Såhär blev det med ett draperi fördraget!

Veterinärbesök!

Ja, i onsdags var vi till veterinären! Jolinn har nu ätit allergifoder i 8 veckor och eftersom klådan inte har minskat så är det troligen inte fodret. Vi har nu gått tillbaka till fodret som hon åt innan och hon får också äta ben, godis och allt annat gott. Så vi skämmer bort henne lite med alla möjliga gosaker :) Det som fanns kvar att göra var pricktest och det fick det bli. Dom började med att ge Jolinn lugnande och sedan rakade dom henne på ena sidan. Dom sprutade in 23 olika ämnen i huden på henne och sedan var det bara att vänta och se om det gav något resultat. Jolinn reagerade litegrann på ett kvalster som heter köttmjölskvalster, dessa kvalster finns i våra hem och är alltså väldigt vanliga. Veterinären vet dock inte om det är dessa kvalstren som orsakar klådan eftersom hon reagerade så pass lite men det är iallafall värt ett försök. Så nu ska dom tillverka ett vaccin mot köttmjölskvalster till Jolinn för att se om det blir bättre. Det värsta är att det tar ca en och en halv månad innan vaccinet är klart och sedan kan det ta några månader innan man ser resultat. Men vi har inte så mycket annat att gå på just nu.
Såhär såg Jolinn ut efter att dom hade gjort pricktestet!
Här ser ni lite hur hennes bakben ser ut där hon har kliat bort pälsen. Hon ser likadan ut på andra sidan och den mörka fläcken där dom gjorde pricktestet har hon också kliat bort päls.
Lillgumman ligger och tuggar på ett ben, hon njuter verkligen av att få äta allt igen!
Vår lilltjej! :)

På bättringsvägen

Idag mår jag lite bättre så jag är på bättringsvägen! Jag gick på seminariumet imorse men sen gick jag hem, hade inga krafter för att gå på föreläsningen men nu på kvällen känns det bättre!
Igår hedde vi ut Henni och Lisa i deras nya bur! Det var roligt att se när dom fick komma in i buren och stappla sig runt. Jag hoppas att dom får det bra i deras nya bur!
Henni och Lisa gömmer sig i huset!
Såhär ser halva buren ut, den ser likadan ut på andra halvan :)
Vi har just sett på En unge i minuten och nu blir det nog något avsnitt av How I met your mother! :)

Sjuk

Ja då har man blivit sjuk! Gick runt och nös hela dagen igår och på kvällen kände jag mig lite hängig. Så nu är jag snuvig och har lite känningar av feber. Jag och Mats startade dagen med att äta frukost i soffan och titta på film, nu ligger vi och degar i soffan medan jag läsen Conceptual Structural Design. Vi har seminarium på måndag, så jag ska ha läst två böcker tills dess.