Bilder från semestern!

Här kommer några bilder från vår semester som verkligen har varit jättebra! Tre härliga veckor! :)

Mats och pappa tog en sväng med båten på vår första lediga vecka!

Jolinn och Karma ligger i skuggan och njuter! :)

Det har varit en bra och lugn semester för jag har hunnit läsa två böcker :) Då är det semester!

Jolinn tar det lugnt i stugan!

Det har varit otroligt varmt i havet den sista veckan vi hade semester. Men det kan man ju förstå också när det är över 30 grader nästan varje dag!

Vi badade mycket och länge..

..och simmade också! :)

Ligger och njuter vi stranden!

Sista veckan på semestern gick vi och köpte oss en ny bil också, det blev en passat! :)

Efter många om och men lyckades vi kliva upp så tidigt att vi fick se soluppgången, vackert var det!

Så fint! :)

Soluppgång ute i stugan!

Här sitter Mats strax innan solen går upp! :)

Mats, mamma och pappa sitter och väntar på solen! :)

Vardag igen!

Nu är vadagen tillbaka för mig och Mats. Jag sitter med ex-jobbet på dagarna och Mats är tillbaka på jobbet efter tre härliga semesterveckor. Vi har haft en helt otroligt bra semester med toppenväder och trevligt sällskap :) Det var länge sedan vi badade så mycket och så länge i havet som vi har gjort den senaste veckan :)

Det är lite svårt att komma igång med ex-jobbet igen efter semestern men det går framåt. Jag har snart deadline på litteraturstudien och ska skicka rapporten till min handledare om mindre än 2 veckor. Det är lite pirrigt men det är ju bättre att vi hittar felen nu än i slutet av ex-jobbet. Det börjar även närma sig tentaperiod då jag har några omtentor att göra. Det ser jag inte fram emot!

Det är tur att jag har Jolinn och Karma som sällskap under dagarna, det blir inte lika tråkigt och ensamt när jag har dom :) Nu ska jag fortsätta med litteraturstudien. Bilder från semestern kommer snart! :)

Utställning i Svenstavik på lördag!

Nu är det inte många dagar kvar till nästa utställning! På lördag är det den Nationella utställningen i Svenstavik, ska bli så roligt! Vi blir många Risan Gården-hundar där, antingen blir vi sju eller åtta stycken hundar från Risan Gården. Jag längtar otroligt mycket! :) Det är totalt 12 st eurasier och Karma går in sist av eurasierna i Championklass, det kommer bli första gången som det står i katalogen att Karma är champion! :D

Tillbaka i Umeå!

Nu är vi tillbaka i Umeå efter tre veckors semester! Tre härliga veckor! Vi ska snart ta och gå och lägga oss, imorgon blir det en lugn dag i lägenheten innan det är dags att ta tag i vardagen på måndag.

Lite bilder från semestern kommer senare! :)

Dop!

Idag har vi varit på dop här i Umeå! Anton och Jennys son Filip har blivit döpt :) Det var så fint, dom hade dopet ute vid havet :) Kommer lite bilder senare!

Det blir en natt här i Umeå och imorgon åker vi neröver mot Ö-vik, så får vi se vad det blir :)

Anmält till Nationella utställningen i Överkalix!

Jag har anmält både Jolinn och Karma till den Nationella utställningen i Överkalix som är i slutet på augusti. Ska bli så kul! :) Jag och Emma har bokat stuga på en camping i Överkalix så vi åker upp dagen innan och sover en natt i Överkalix, sedan ska Zeppe ställas ut i valpklass, Jolinn i Öppenklassen och Karma i Championklassen :) Längtar! :D

Idag har vi haft en härlig dag ute i stugan! Mats och pappa tog en tur med båten också har vi legat och solat :) Jolinn och Karma har legat i skuggan hela dagen och haft det skönt, en härlig dag! :)

Mats och pappa på båttur! :)

Karma och Jolinn har det bra i skuggan! :)

FI UCH SE UCH Risan Gårdens Karma

Nu har Karmas båda titlar registrerats på SKK´s Hunddata. Nu heter hon FI UCH SE UCH Risan Gårdens Karma! Titta vad fint! :D

Mörka moln!

Mats tvättar bilarna medan Jolinn och Karma ligger och tittar på :) Får se hur länge till vi kan vara ute, molnen blir bara mörkare och mörkare..

Solberg!

Igårkväll åkte vi till Solberg efter en trevlig helg i Umeå. Vi har haft besök av Lars och Susan i helgen, dom kom i fredags och åkte igår. Har varit jättetrevligt att ha dom på besök! :)

Nu ska vi vara i Solberg några dagar, måste passa på då Åsa är ledig :) Får se vad vi hittar på idag, just nu regnar det..

Diplomet från SKK!

Idag var jag och hämtade ut paket som jag hade fått från SKK, och det var Karmas diplom för att hon har blivit Svensk utställningchampion! :D Det var så fint! :D Så nu ska jag köpa två ramar och hänga upp diplomen bredvid alla rosetter, kommer bli fint! :)

Bilder från veckan i Ö-vik!

Här kommer lite bilder från veckan i Ö-vik! Vi har varit och hälsat på Marlene, Kristoffer och Lily igår och idag var till Köpmanholmen och hälsade på Gunilla, Fredrik, Elias och Ella :)

Marlene och Lily! :)

Lilla Lily! :)

Elias fyller upp poolen! :)

Det blev även premiärbadning ikväll! :)

Ella :)

Imorgon bitti åker vi ut till stugan en sväng och vid lunchtid åker vi upp till Umeå. Ska handla och fixa lite i lägenheten imorgon inför helgen :)

Sommar!

Ja, nu är det verkligen sommar och varmt ute! Igår hade vi 29 grader här i Ö-vik, och idag är det lika varmt. Jolinn och Karma tycker att det är lite för varmt nu, dom trivs ju bättre när det är kallt och snö ute :) Men det går bra ändå, vi försöker hålla dom inne eller i skuggan så mycket som möjligt. Det blir inga långa promenader utan så korta som möjligt så att dom hinner göra det dom ska.

Ikväll ska vi till Köpmanholmen för att hälsa på Gunilla med familj :) Och imorgon åker vi uppöver till Umeå igen, vi får nämligen besök av Lars och Susan till helgen, ska bli så trevligt! :)

Diplom från Finland!

Igår kom det efterlängtade diplomet från Finland! :D Titta vad fint det är!

Karmas diplom att hon blivit Finsk champion! :D

Finland var snabbare än Sverige, diplomet från Svenska kennelklubben har fortfarande inte kommit.. vi väntar :P

Internationella utställningen i Sjulnäs!

Igårmorse klev jag och Karma upp tidigt för att sätta oss i bilen och köra upp till Piteå och utställningen i Sjulnäs. Vi kom fram till utställningsplatsen strax innan kl 8 och gick till ringen för att göra ordning en plats till oss. Efter att vi hade gått igenom vaccinationskontrollen gick vi till ringen för att hälsa på alla eurasier och eurasierfolk :)

Kl 9 startade bedömningen och eurasier var först ut. Först var det två tikvalpar som skulle in i ringen, Akidus Channel No Five och Akidus Jador. Akidus Jador fick Hp och blev BIR-valp.

Sedan var det dags för vuxna eurasier och hanarna tur.

Först ut var FI UCH SE UCH Leiionspitz Incredible Iouri i Championklass och Ronevikens Ambers Flinta i Veteranklass. Leiionspitz Incredible Iouri blev bästa hane med excellent och CK medan Ronevikens Ambers Flinta blev bh-2 med excellent och CK och fick Cert och blev därmed Svensk champion.

Efter hanarna var det tikarna tur, först ut i Juniorklass var Risan Gårdens Naomi som fick Very good.

Sedan var det dags för två tikar i Öppenklassen, Catalejma's Celia och Just Pix Alwa. Catalejma's Celia blev Ök-1 och fick excellent med CK.

Sist ut i Championklass var Karma!

SE UCH FI UCH Risan Gårdens Karma fick excellent med CK! :D Vi skulle då tävla i Bästa tikklass mot Catalejma's Celia och där blev Risan Gårdens Karma Bästa tik och fick Cacib medan Catalejma's Celia fick Cert! Det var sedan dags att möta Bästa hane för att se vem som blev BIR och BIM! Det slutade med att Leiionspitz Incredible Iouri blev BIR och Risan Gårdens Karma blev BIM!! :D

Vilken härligt bra dag! :D

Efter att vi var klar i utställningsringen träffades vi från uppfödarutbildningen och sedan åkte jag till campingen som Monica och Anders bodde på och träffade dom :) Kl 18 var jag och Karma tillbaka i Umeå efter en toppendag! :D

Finska kennelklubben!

Igår gick jag in på finska kennelklubbens hemsida för att kolla om Karmas championat hade registrats, och det hade det!! :D Titta vad fint! :D

FI UCH SE UCH Risan Gårdens Karma :D

Nu är det bara att vänta på bekräftelsen från finska kennelklubben så jag kan skicka in det och få det registrerat hos svenska kennelklubben. Har hört att det kan ta ett tag innan man får det. Men det är bara att vänta, inget man kan rå över :)

Ikväll blir det packning av bilen och en rejäl genomborstning av Karma, för tidigt imorgonbitti sätter vi oss i bilen och åker upp till Piteå! :D Ska bli kul!

Rullar på..

Här hemma rullar det på som vanligt. Jag sitter med ex-jobbet på dagarna medan Mats jobbar. Vi har planer på att arbeta den här veckan ut och sedan ta semester, blir skönt :) Mats tänkte ta ut 3 veckor medan jag satsar på 2 veckor, om det skulle bli jättebra väder sista veckan som Mats är ledig finns det risk att jag också är ledig den veckan :P Vi får se helt enkelt, det är ju ganska fritt för min del när jag själv kan planera när och hur länge jag vill vara ledig :)

Så här ser det ut på dagarna när jag sitter hemma och skriver ex-jobb :) Jolinn och Karma ligger och sover i samma rum för att hålla mig lite sällskap :)

Karma ligger under skrivbordet och Jolinn ligger under hundsängen :)

PM till Internationella utställningen i Sjulnäs!

PM:et till den Internationella utställningen i Sjulnäs kom förra veckan på min födelsedag. Det är 9 st Eurasier anmälda och Eurasier är först ut på lördag. Jag har anmält både Karma och Jolinn men Jolinn har fällt ur helt så hon kommer inte ställas på lördag. Det blir istället jag och Karma som åker upp tidigt på lördagmorgon för att för första gången få ställa i Championklass! :D Blir kul!

Jag är så nyfiken på vilka andra Eurasier som är anmälda, den enda jag vet är en hane från Byske och med Jolinn och Karma så är det 6 st kvar som jag inte vet. Blir spännande på lördag! :)

Beställt ny hundmat!

Idag kom hundmaten som jag beställde för ett tag sedan. Jag har köpt färskfoder från Fodax till Jolinn och Karma och hoppas att dom äter det bättre tillsammans med torrfodret. Dom ska få hälften torrfoder och hälften Fodax. Nu ligger det i frysen, blir spännande att se vad dom tycker om det till middag :)

Finsk utställningschampion!

Ja, jag fortsätter med att berätta om våra framgångar i utställningsringen! :D På midsommardagen den 21 juni 2014 blev Risan Gårdens Karma Finsk utställningschampion på den Internationella utställningen i Rovaniemi! :D

Vi åkte upp till Luleå redan på midsommarafton för att fira midsommar med Anton och Jenny. Det var en väldigt trevlig dag, åt lunch, killarna bastade och sedan blev det middag med lite fler gäster :) Det blev en tidig kväll för mig och även tidig morgon på midsommardagen. Kl 04:10 ringde väckaren och det var dags att kliva upp! Strax efter halv fem lämnade vi Luleå med två trötta hundar, en trött Mats och en nervös Anna :P

Det gick väldigt bra att köra upp till Rovaniemi, jag körde både dit och tillbaka och det gick jättebra :) Nästan prick kl 8:00 svensk tid anlände vi till utställningsplatsen, kl 9:00 svensk tid var det vår tur att gå in i ringen, Eurasier var nämnligen först ut! Vi träffade en finsk kvinna som skulle ställa ut sin Eurasiertik i juniorklass, det enda hotet mot Karmas finska championat då det bara var 2 Eurasier anmälda.

Klockan blev nio och det var dags att dra igång, först ut var juniortiken som fick ett Excellent men utan CK (tror jag, allt gick så fort så jag hängde inte riktigt med) och sedan var det Karma och min tur att gå in i ringen. Jag blev lite nervös när domaren tittade och kände på Karma för Karma höll nästan på att sätta sig ner när domaren skulle känna på svansen, höfterna och bakbenen. Jag tänkte att där for Karmas CK... Efter det var det dags att springa och sedan ställa upp oss inför domaren.

I ringen!

Domaren känner igenom Karma!

Vi får springa ett varv runt i ringen och sedan fram och tillbaka!

Ställer upp inför domaren!

Vi får sedan springa ett varv till!

Det var en lång väntan och till slut kom ringsekreteraren fram med tre rosetter, ett Cert-kort och ett Cacib-kort!

Ringsekreteraren lämnar över rosetterna och korten och jag tackar domaren!

Jag fattade ingenting men tackade domaren så mycket och fick kritiklappen och sedan gick vi tillbaka till Mats och Jolinn som stod och väntade.. Vad hände?! Jo, Karma fick Excellent, CK, Cert, Cacib och blev BIR!! Och därmed blev hon också Finsk utställningschampion!! :D Vilken härlig känsla när vi såg på kritiklappen att hon fått Cert och blivit Champion! :D

Karma blev Finsk utställningschampion! :D

I bilen på väg ner till Luleå igen ringde jag Karin och berättade om dagens resultat, vilken härlig dag!! :D