Bil, regntäcke och lite annat!

I söndags tog vi en "liten" dagstripp ner till Umeå för att titta på en bil. Jag, Mats och hundarna packade in oss i Woppen och drog iväg. Det regnade i stort sett hela vägen ner men det var mysigt ändå, det känns att det var länge sedan jag, Mats och hundarna var ute på en längre tripp. Jag tycker att det är mysigt att köra/åka bil så långt, så mysigt att sitta och prata med Mats i 3 timmar och höra hundarna snarka från bagaget :)
 
När vi väl kommit ner till Umeå åkte vi direkt och kollade på bilen. Vi tog oss en provtur och kände lite på den, allt kändes bra så vi köpte den :) Så nu är vi ägare till en V70 -01:a :)
 
När vi ändå var i Umeå passade vi på att hälsa på en Eurasier så att Jolinn och Karma fick leka av sig lite. Det var första gången som vi träffade dom och det var väldigt trevligt, det var en hane på 6 månader som vi fick träffa :) 
 
Tiden rann iväg och det var dags att börja dra sig norrut igen. Den här gången fick vi köra varsin bil så vi hade ingen att prata med men det gick bra ändå. Mats körde nybilen och jag körde Woppen med Jolinn och Karma som sällskap. Det blev en väldigt sen kväll och tidig morgon på måndag så jag var ganska seg igår. 
 
Efter jobbet igår tog vi oss en liten sväng med vår nya bil bara för att testa den och få köra den lite :) Så här ser den ut :)
 
Mats ska just tanka :P
 
Ikväll for vi en sväng på biltema och vet ni vad jag hittade där?! Biltema har ju börjat med ett hästsortiment och har utökat hundsortimentet så Jolinn och Karma fick varsitt regntäcke :) Eftersom det har regnat så himla mycket dom sista veckorna så har jag funderat några dagar nu på om jag ska köpa regntäcken till tjejerna, och nu när jag hittade dessa på biltema så fick dom ett varsitt :) Dom var väldigt billiga så dom får hålla så länge dom håller. Jolinn gillar ju inte att bli blöt så hon tycker att det är väldigt jobbigt när det regnar, men nu har hon iallafall lite skydd :)
 
Så här fina blev dom med sina nya regntäcken! :)
 
Jag har inte spänt åt täckena än så dom sitter lite löst på bilden :P
 
Karma :)
 
Fina tjejer med regntäcke på och redo för höstvädret!
 
Sitter just nu i soffan och funderar på om jag ska ta fram lite bullar till fikat, det blir en tidig kväll ikväll men lite fika hinner vi med :) 

Postat av: Anonym

Oh bilen såg riktigt snygg ut!! :D Såg mysigt ut med regntäcken haha :)

2012-10-10 @ 17:38:17
Postat av: Sara

Glömde skriva att det va jag :(

2012-10-10 @ 17:38:36
Postat av: Gunilla

Vilken fin bil ni köpt!! :) Hoppas den går gött!! ;)

2012-10-10 @ 19:49:17
Postat av: Anna

Sara: Ja den är jättefin! :D Regntäckena fungerar bra :)

Gunilla: Ja den är väldigt fin! :) Än så länge går den bra :)

2012-10-10 @ 22:00:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback