Inofficiell utställning i Luleå

Idag har vi varit på vår första inofficiella utställning som ägde rum på Arcushallen i Luleå. Dagen började olyckligt då Mats klämde handen när han smällde igen bagageluckan, så det blev raka vägen till akuten istället för till utställningen. Mats ena finger svällde upp så den var dubbelt så stor och han fick en rejäl blånagel. Som tur var så trodde dom på akuten att det inte var något brutet. Så efter besöket på akuten begav vi oss till utställningen som började kl 8.30.
.
Vi bärde in alla våra saker och satte oss till rätta och sen var det bara att vänta på vår tur. Vårt nummer, som var 425, ropades upp starx innan kl 10. Jag som var väldigt nervös gick in i ringen och förklarade för domaren att det var första gången för oss så hon var snäll och förklarade vad vi skulle göra. Jolinn var så duktig och lyssnade på mig och följde mig bra när vi sprang i ringen. Hon var lite misstänktsam mot domaren då hon skulle känna på henne, men det gick bra ändå :) Jag är så stolt över Jolinn då hon verkligen anpassade sig bra till dom olika situationerna. Vi träffade också Eurasiern Cool Surprise Great Storm som också ställde ut idag, jättefin hund :)
.
Detaljbeskrivningen som Jolinn fick var:
"Söt tikvalp med bra proportioner. Vackert huvud och uttryck. Bra hals, rygg och
kors. Bra kropp för åldern. Harmoniska linjer. Rör sig bra runt om. Tilltalande."
.
Jolinn blev BIR valp och gick vidare till finalen men där hade vi inte lika tur. Det var otroligt många valpar som var med och ställde ut så jag är så nöjd med våran insats. Jolinn skötte sig helt utmärkt :) Totalt så var det 370 st hundar som ställde ut.
.
Här kommer lite bilder från dagen! :)
Mats och Jolinn vid våran lilla plats :)
Träffade Madelene och hennes Eurasier Cool Surprise Great Storm.
Jolinn var lite nyfiken på han! :)
Jag och Jolinn strax innan vi ska in i ringen :)
Jag och Jolinn träffar domaren Inger Andersson!
Domaren känner på Jolinn!
Jag och Jolinn springer ett varv i ringen.
Jolinn ställer upp sig en sista gång för domaren!
Vi får rosett och detaljbeskrivning!
Jolinn med sin fina rosett!
Våran fina Jolinn :)

Postat av: Gunilla

Vad roligt att det gått så bra! Sista bilden på Jolinn var jätte fin! :) Hur är det med stackars fingret?

2010-11-20 @ 16:29:48
Postat av: Anna

Ja det har varit en rolig dag! :) Ja hon sitter så fint :) Jo, det är bättre nu men han har fortfarande ont, dom borrade upp nageln så att det inte skulle vara så högt tryck men hans finger ser inge roligt ut. Blå åt alla håll :(

2010-11-20 @ 17:17:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback