Produktiv dag!

Idag har det verkligen varit en produktiv dag. Jag var på skolan kl 10 och pluggade på juridiken med Sanna och Magda till kl 15. Mats har också suttit på skolan och pluggat idag så när vi kom hem så for vi en sväng på Volvo och sedan på Granngården. Köpte jord till vår nya blomrabatt som vi ska bygga. När vi kom hem så gick jag till tvättstugan och började tväta medan Mats började pyssla lite med bilen. Vet inte riktigt vad han rengjorde men efteråt så gick den bättre iallafall :P
Mats pysslar med bilen :)
.
Medan Mats höll på med bilen så gjorde jag klart själva lådan till blomrabatten. Jag sågade bort en hel del av nyponbusken som står lite ivägen för den nya blomrabatten. Sedan började Mats gräva och jag tog upp blommorna ur den gamla rabatten och sedan var det grävning för fulla muggar.
.
Här kommer lite bilder före!
Lådan som kommer bli en blomrabatt!
Såhär såg det ut innan!
En ganska tråkig och egenvuxen blomrabatt!
Vilopaus i allt grävande!
Själva lådan är på plats, blommorna ska bara planteras och jordhögen ska planas ut!
Så här blev det! Blommorna är planterade och vi har fått en jämn gräsmatta.
Förhoppningsvis så kan vi plocka jordgubbar här i augisti!
Såhär ser det ut hemma hos oss nu! En ny blomrabatt och en plan och fin gräsmatta.
Vi har sått nytt gräs också så nu hoppas vi på att det växer bra både i rabatten och på den nylagda gräsmattan!
.
Det blev en väldigt sen middag idag, vi höll på ute tills vi var klar. Så nu sitter vi äntligen i soffan och tar det lugnt! Imorgon är det plugg som gäller igen så vi passar på att slöa lite nu när vi har chansen. Snart är det dags för sängen!

Postat av: Hela v2

Stiiiligt!

2011-05-31 @ 12:59:00
Postat av: Anna

Ja det blev riktigt bra tycker vi! :)

2011-05-31 @ 15:35:48



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback