Staket på G!

Ska visa lite bilder på vad vi har hållit på med idag! Jag tycker att det blir riktigt bra :) Först kommer lite "före bilder".
Rabatten som vi byggde i våras växer och mår bra, har tom några blommor där :) Dock har nyponbusken växt in över rabatten men det ska bort, här har jag börjat ta bort lite!
Så här såg det ut före!
En övervuxen buske har vi också fått i sommar, täcker en stor bit av vår vägg.
Jolinn var med och hjälpte till! Hon övervakade mitt jobb :)
Så, då var nyponbusken ansad och klar!
Här har jag börjat sätta ner stolpar till staketet, det är mycket jobb! Först röja, sedan göra så djupa hål som möjligt med spettet och sedan banka ner stolpar. Det tar tid och kraft när man är ensam men jag tycker att Jolinn och jag klarade det ganska bra :)
Två stolpar nere!
Jolinn håller koll på läget! Det är någon som går på gångvägen :P
Här är den övervuxna busken som tar en himla plats. Idag kom jag på att jag skulle ta ned den :P
Jolinn blev less då det började regna och gick och la sig under tak istället. Hon tyckte säkert jag var tokig som arbetade än att det kom några skurar :P
En trött vovve!
Här har jag kommit halvvägs! Bara resten kvar :P
Så, då var hela busken borta! Nu ser man tom kaninburen som vi byggde i våras. Det blev en ganska stor stubbe efter busken, så den får vi försöka ta bort lite senare.
Efter att busken togs bort blev det mycket mer öppet och ljust, vi fick helt enkelt en större bakgård, helt perfekt! :) Nu måste jag bara städa bort allt rat vi har vid buren :P
Här är högen som blev efter dagens röjning. Ett stort berg som måste bort.
När jag nästan var klar med alla stolpar kom solen fram! Det var några dagar sedan man såg den, men tyvär så försvann den lika fort som den kom. Så här stort kommer iaf "inhängnaden" eller vår bakgård att bli :)
Det tar sig, här är fem stolpar uppsatta!
Också var alla stolpar på plats! Nu är det bara nätet kvar, men det får bli en annan dag! Jag tycker att det blir riktigt bra, vi får som en egen gård också kan Jolinn springa fritt som hon vill ut och in :)
Jolinn blev trött på slutet och ville in och äta. Vi var ute från kl 13 till kl 17, verkligen en utedag blev det idag! När vi kom in så åt vi och tittade lite på tv. Runt kl 18 deckade vi båda två, jag i soffan och Jolinn nedanför mig. Vi sov i TVÅ timmar! Herregud vad vi kan sova, men det var behövligt. Är alldeles mör i kroppen nu efter allt arbete, så det var vi värd. Det blev en promenad vi nio-tiden och sedan gick Jolinn och la sig igen. Det blev en lång dag för henne, för mig med för den delen :P Nä nu ska vi gå och sova! God natt! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback