Snö, snö och snö

Nu var det några dagar sedan jag skrev något här. I lördgas grillade vi som sagt, Mats fick stå ute och grilla när det snöade men det gick ändå :) Det blev grillat till middag än att snön vräkte ner!
Vi grillade kyckling, svamp och zuccini, gott! :)
.
I söndags snöade det ännu mer och jag tror det kom ca en decimeter snö sammanlagt. Jag och Jolinn var ute på en långpromenad mitt på dagen, vi gick runt sjön som är ca 8-9 km tror jag, det tog en och en halv timme pga att det snöade så mycket. Det brukar inte ta sån lång tid att gå runt sjön. Men det var härligt ändå, Jolinn älskar ju verkligen snö så hon klagade inte, hon tyckte det var jätteroligt att vara ute och gå i snön :)
Som ni ser så var vägen snölagt igen, någon dag innan var vägen bar.
En lyckligt Jolinn att det kommit snö :)
Vi var riktigt blöta efter den här promenaden, så blöt att Jolinn fick ta sig ett bad när vi kom hem :)
.
Det börjar närma sig helg igen, bara två dagar kvar nu! Jag och Jolinn var ute och gick med Madelene och Molle igår, jätteroligt att få träffa dom igen efter några veckors promenaduppehåll :) Jolinn blir alltid så glad då hon får träffa Molle, längtar tills all snö är borta så vi kan släppa dom på det övergivna dagiset så dom får busa och leka med varandra :)
.
Eftersom vi har haft sån tur med vädret här uppe i Luleå nu på våren så kan ni säkert gissa vad vi vaknade upp till imorse?! Jo, ca en decimeter snö igen, det har tydligen snöat hela natten så nu är det vinter igen. Jag tror inte att det kommer bli någon vår och sommar i år, det kommer gå direkt över till jul nu :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback