Lång dag..

Den här dagen har verkligen varit lång! Jag satt på skolan till ett-halv två då Mats var klar med sin tenta, efter det så gick vi och hämtade våra nya tröjor som hade kommit (Ni kan få se bild sen, det blev varsin Civilingenjör Väg och Vatten tröja) och sedan åkte vi och hämtade hem Jolinn och Karma från hunddagiset. Det känns skönt att det går så pass bra på dagiset, dom verkar trivas :)
.
Nu på eftermiddagen har jag skrivit på anställningspapprena för min 7-månaders praktik och skickat dom till Skanska. Det känns bra att man kan börja bocka av saker.
.
Nu medan vi sitter och väntar på mat passade jag och Karma på att mysa lite! Hon är ju så gosig :)
Jag och Karma myser i soffan :)
Medan vi sitter inne och myser ligger Jolinn ute på uteplatsen under bordet och har det bra :) Hon skulle nog ligga här resten av kvällen om vi inte säger till henne att komma in :P
Passade på att ta ett kort på Karma i solen :)
.
Glömde ju berätta det när jag skrev inlägg tidigare idag, att när jag skjutsade Jolinn och Karma till hunddagiset imorse så regnade det ganska bra och när jag körde genom stan började det hagla och sedan övergick det till snöblandat regn. Första juni och det haglar/snöar.. usch säger jag bara :S Nu tycker jag verkligen att värmen ska komma, fast Jolinn och Karma klagar ju inte på temperaturen, dom tycker att det är ganska lagomt nu :)
.
Det är lite komiskt att nästan varje gång jag är ute och går med Jolinn och Karma så är det nästan alltid någon främling som kommer fram och pratar med oss. Igårkväll då jag bara gick en snabb rastningsrunda på ca 400 m så var det först en äldre man som stannade oss för att prata om hundarna och sedan gick jag ca 100 m där en yngre man stannde mig för att prata om hundarna. Dom frågar alltid vad det är för ras mm :) Väldigt trevligt att folk stannar och pratar men man kan bli lite lätt stressad då man har en tid att passa :P Ialla fall, igår då jag gick den här korta rundan på ca 400 m och dessa två främlingar stannade och prata med mig så tog den här rastningsrundan 30 minuter. Helt otroligt! 30 minuter för att gå 400 m, tror det är rekord ;)
.
Nu blir det lite mat innan det blir sista rycket med pluggandet inför tentan imorgon!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback