Utställning i Piteå!

I lördags var vi på utställningen i Piteå! Vi klev upp ganska tidigt för att vara i Sjulnäs (strax utanför Piteå) kl 9. Vi hade tur med vädret, vi vaknade till sol och en härlig temperatur. Vi gjorde ordning fika, packade bilen och gjorde oss klara för resan neröver. När vi kom fram var det redan hur mycket folk där som helst och det var svårt att hitta en bra plats runt ringen där vi skulle ställa ut tjejerna. Till sist fick vi nöja oss med att ställa upp stolarna och burarna vid nästa ring istället.
.
Klockan gick fort och plötsligt var kl 10 och snart dags för våran tur. Monica och Anders kom och tittade på oss och hade även med sig två av mina kusiner, Emelie och Tilda :) Jag var så otroligt nervös att jag nästan inte visste vart jag skulle ta vägen, har aldrig varit såhär nervös på någon utställning tidigare. Det kan ha varit för att domaren var från Holland, men vad vet jag :P
.
Eftersom Karma går i valpklass var det hennes tur först.
Här springer vi ett varv runt!
Domaren hälsar på Karma!
Och han känner igenom henne!
.
Tyvär gick det inte så bra då domaren ville kolla på Karmas tänder. Det var inga problem då han skulle kolla på tänderna där fram men tänderna på sidan gick inte alls. Domaren sa då att jag kunde visa dom för han istället, men med en hund som ålar sig ur greppet och jag som är jättenervös gick inte det heller. Vi fick istället springa en gång fram och tillbaka!
.
.
Eftersom domaren inte kunde se tänderna på sidorna så kunde han heller inte dela ut något pris. Detta skyller jag helt på mig eftersom jag var så nervös och kunde inte visa dom för han. Karma gjorde allting utmärkt och var så duktig :) Domaren gav mycket beröm om att Karma är en fin hund och sa att jag ska träna på att visa tänder och komma tillbaka på en annan utställning, så det får vi göra :)
.
Här är Karmas kritik:
Very nice dog, is a pity that I don't can see the teeth, can not judge the premolars, the dog needs more training for the show. Very nice type, beautiful topline/tailset. Correct rear angulation, nice coatquality. A eurasier can be reserved but have to show in the ring.
.
Sedan var det dags för Jolinn!
.
Domaren kände på henne först och det gick hur bra som helst. Jolinn skötte sig helt perfekt, hon backade inte när domaren skulle känna på henne och hon sprang bra. Visst, när hon såg Karma stå utanför ringen så ville hon dit men då sa matte nej! :P
.
Vi sprang runt ett varv!
Och sedan fram och tillbaka!
Ställer upp oss inför domaren!
.
Tyvär så tyckte domaren att Jolinn behöver mer muskler för att bli mer stabil så hon fick betyget Very good med denna kritik:
Bitch of correct size. Could be stronger in muscle. Need to improve in topline. Sufficient front/rear angulation. Need more stability in front. Needs more power in move, more parallell action. Could be a bit more relaxed in the ring. Well presented.
.
Men det var en spännande dag än att det inte blev några priser för oss :) Och vädret var ju på topp! :)
.
En utslagen hjälte efter dagen!
.
På söndagen var det dags för Monica att ställa ut deras papillon Mira, såhär såg det ut då :)
.
Domaren känner på Mira!
Springer fram och tillbaka!
Dessa två var det som tävlade om BIR-valp och Mira vann! :)
Här står Monica och Anders och väntar på finalen!
.
Vi hade tur med vädret på lördagen då det var varmt och soligt men på söndagen var det molnigt och regnade. Det var lite synd att det blev så dåligt väder på söndagen men det är sånt man får ta då det är en utomhus-utställning. Det har varit en bra helg med mycket hund :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback