Trivs verkligen!

Igår hände en arbetsplatsolycka på mitt jobb, en kille som sågade betong på ett av "mina" projekt fick ström i sig. Maskinen blev strömförande och killen satt fast i maskinen i ca 5 sek innan han lossnade. Sedan låg han och krampade och slog i huvudet när han föll bakåt från maskinen. Jag var först på plats från Skanska, killen som hade fått ström i sig hade redan blivit skjutsad till sjukhuset, så när jag kom var det blod på golvet och en maskin som dom inte visste om den fortfarande var strömförande. Det var en av våra underentreprenörer som skadade sig. Så gårdagen var väldigt annorlunda, jag fick börja med att ringa vidare inom Skanska och informera vad som hänt. 
 
Idag har det varit ganska lugnt på jobbet. Var på förrådet och hämtade ut en vinterjacka så nu kommer jag inte frysa längre :) Det har varit en riktigt bra dag på jobbet, blev till och med lite övertid idag :) Så härligt att jobba över lite för det blir nästan alldeles tomt på kontoret och en skön stämning, det blir lugnt och behagligt :) 
 
Jag kommer aldrig vilja gå tillbaka till skolan igen, trivs så himla bra på jobbet! :) 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback