Röntgen!

Nu har jag bokat HD/ED-röntgen, patella och sköldkörtel-prov på Karma. Vi fick tid i mars och jag är redan nervös, jag hoppas att det kommer gå bra :) 

Postat av: Emma

spännande! är det bra att ta sköldkörterprov också? från vår uppfödare har vi fått HD/ED och patella som rekommendation!

Svar: Ja det ska verkligen bli spännande! Är så nervös.. Problem med sköldkörteln har ökat på eurasier och därför känner jag att det är bra att ta. Vår uppfödare tar sköldkörtelprov på alla sina hundar för att utesluta att det finns något sånt problem och då känner vi att vi vill ta det också :) I Finland är det ett krav att ta sköldkörtelprov innan en hund går i avel. Vi har tagit det på Jolinn och det var ok, men vi ska testa henne igen nu när vi ska in med Karma. Det finns många olika bud om när man ska ta sköldkörtelprov och jag har hört att man ska ta det innan hunden blir 2 år. Vi tog det på Jolinn när hon var 1 år och nu ska vi testa igen nu när hon snart är 3 år. Alltid bra att vara på den säkra sidan :)
None None

Postat av: Emma

Ja verkligen jag vill också testa allt man kan testa typ :P Men ringer man bara vet och säger att man vill ta sköldkörtelprov? Hoppas de gör det här nere också :)
Ulay är så himla rosslig och kräks upp slem. Hoppas det blir bättre snart jag antar att det är lunginflammationen som spökar. Ska bli skönt att få röntga på tisdag. Han vill fortfarande inte äta så vi får stoppa in maten i munnen på honom. Vågar inte ställa ner skålen och vänta på att han ska äta eftersom han då knappt äter något alls. Kanske en 1/4 portion på en dag om vi har tur =/
Suck. Det känns jobbigt just nu!

Svar: Det är bara ett blodprov dom tar som dom skickar iväg, brukar få svar inom en vecka, så det tror jag att man kan göra överallt :) Jaha, men vad jobbigt att det har blivit så här för Ulay :( Ska ni röntga för att se att det är lunginflammation på tisdag? Det är så hjärtskärande när dom mår sådär, när dom inte vill äta är psykiskt påfrestande.. usch vad jobbigt ni måste ha det. Jag hoppas innerligt att han börjar äta snart igen.
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback