Morgonpromenad!

Det var en fin dag att vakna upp till idag, blå himmel och solen lyser, kan det blir bättre?! Och det är bara -10 grader ute, en riktigt härlig dag! :) 
 
På vår morgonpromenad passade jag på att ta lite kort nu när det är sol för en gångs skull. Det var verkligen härligt att vara ute och gå. Jag och Karma ska ta en längre promenad senare på dagen, det blir nog till att gå runt sjön tror jag :) Vi har ju ett litet problem med Jolinn så här års när hon ska löpa, hon har verkligen tappat all päls (okej inte riktigt då men den är väldigt tunn) och när man är ute och går med henne när det är runt -10 grader så fryser hon. Jag har inte klippt håret under tassarna men ändå står hon och fryser, hon lyfter upp tassarna en och en för att inte stå på snön. Så antingen måste jag börja använda täcket igen när vi går längre promenader eller vänta tills hon får tillbaka pälsen, och ingen av alternativen känns bra. Vi får nog börja använda täcke om det blir ännu kallare men hon får ju inte bli van med att ha täcke, då kanske inte pälsen blir lika tjock och lång som den brukar vara?! Det får nog bli många korta promenader istället, tills pälsen har kommit tillbaka eller temperaturen höjts. 
 
Här kommer lite bilder iaf från promenaden! :)
 
Så här ser det ut när man har kommit ut från vår lägenhet, alldeles vitt! Solen har inte ens hunnit upp!
 
Den välkommnande solen!
 
Karma och Jolinn :)
 
 
Våra fina tjejer! :)
 
Tänkte visa er hur vårt lägenhetshus ser ut! Här bor vi! :)
 
Det var så otroligt roligt när jag och tjejerna var på väg hem igen, då började kyrkklockorna att slå och medan jag står och tar kort på vårt lägenhetshus (bilden ovanför) så ställer sig Karma och ylar!!!! Jag har då aldrig hört varken Jolinn eller Karma göra det och det var så himla roligt att höra. Hon stod och ylade hela tiden som klockorna slog, var knasiga lilla tjej! :D Det var ju dumt att jag inte tänkte på att filma det men jag var så full i skratt och chockad att jag inte hade en tanke på det :P 
 
Karma och Jolinn precis innan kyrkklockorna börjar slå!
 
Här har dom just börjat och båda två lyssnar vad det är för något :)
 
Nu ska jag försöka få ur Mats ur sängen, kan vara svårt en lördagmorgon! Kan inte fatta att han inte är lika morgonpigg som jag ;) än att jag är bra på att sova ut ibland jag med :P

Postat av: Emma

Vilka härliga bilder! :) Vi har jättefint väder här också, ska strax ge oss ut på en längre promenad vi också.
Idag ringde äntligen veterinären upp(ringde dem i måndags o de skulle återkomma) så nu ska Ulay få Losec, så vi håller tummarna att det går över nu! Vi misstänkte att han fått magkatarr och veterinären höll med så hoppas att det blir bra nu.
Vad tråkigt att hon fryser :( förstår hur du tänker med täcket, det brukar ju vara lite så på hästarna ju, om man täckar dem tidigt på hösten brukar de ju inte få lika mycket vinterpäls så det kanske blir samma sak på hundar?
När fällde era första gången? Ulay har inte gjort det än (om han inte kan göra det utan att vi märker förstås, haha) men färgen har ändrats ganska mycket. Han har börjat få partier med svart hår nu! Också tycker jag att han är rödare i pälsen. Men en del säger att han är ljusare :P kanske är svårt att märka själv när man ser honom varje dag!

Svar: Ja det har varit en riktigt härlig dag! Vi vill ha fler sådana dagar! :) Jaha har Ulay fått problem med magen? Var det inte halsen han opererade? Stackars Ulay :(
Ja precis, det var så jag tänkte också men det kanske inte är likadant på hundar?! Jag vet inte :P Jag tänkte att det kanske är onödigt att riskera, men om det blir mycket kallare måste vi nog börja använda det.
Våra tjejer fällde första gången när dom var runt 1 år och löpte för andra gången. Då tappade dom all valppäls och det blir mycket hår dom fäller, så jag tror inte att du missar det ;) Det är så roligt att de skiftar så mycket i färg, jag har tittat på bilderna på din blogg och man ser tydligt att han har fått svarta partier. Ganska knasigt att dom byter färg sådär :P Det är så kul att kolla på gamla bilder då dom var yngre, där kan man se tydligt hur dom har ändra färg :)
None None




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback