Promenad och pyssel!

Idag tog vi oss en riktig sovmorgon, inte ens Karma var sugen på att kliva upp imorse. Till slut kom vi oss upp och tog en morgonpromenad i solen :) Det blev en lugn förmiddag medfrukost framför tvn och sedan tittade jag på Let's dance och bara slappade. Mats tog en ännu längre sovmorgon och låg kvar i sängen någon timme längre än mig :P 
 
Efter några timmars slappande så var det dags för en promenad med tjejerna :) Det har varit fint väder idag men lite kallt, någon värme har absolut inte kommit till Luleå. Vi gick på gångvägen efter vattnet och hade det skönt! :)
 
Jolinn och Karma på promenad! :)
 
Isen börjar försvinna och vatten börjar synas, härligt! :)
 
På vägen tillbaka ser jag att Jolinn lämnar blogfläckar efter sig och var alldeles blodig på tassen. Oturligt nog så hade pulpan gått upp igen (jag klippte klorna på både Jolinn och Karma imorse och råkade klippa Jolinn i pulpan så det började blöda :/ ) och det bara rann blod. Så det var bara att ringa hem till Mats som fick komma med papper och blodstoppande "pulver". Så efter lite omplåstring kunde vi fortsätta promenaden och gå hem :) Jolinn har inte haft ont eller så idag utan det har bara haft lite svårt att läka. 
 
När vi kom hem från promenaden började jag att pyssla lite. Har länge varit sugen på att sy en ny bädd till tjejerna så nu äntligen blev det en ny bädd. Jag tog en gammal bädds stoppning att stoppa den nya bädden med, funkade perfekt :)
 
Håller på att stoppa den nya bädden! :)
 
Mats sitter  i soffan och är smakråd! :)
 
Karma sitter och väntar på att bädden ska bli klar!
 
Först provliggningen och jag tror den blev godkänd :)
 
Jolinn var ju också tvungen att provligga den :)
 
Nu ligger både Jolinn och Karma och tuggar på varsitt ben. Jolinn har tagit beslag på den nya bädden så nu är det väl lika bra att jag syr en till så att det blir rättvist ;) Maten ligger på grillen så vi sitter och äter lite vitlöksbröd som förrätt, mycket gott! :) Hoppas ni får en bra lördagkväll! :) 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback