Nationell utställning i Sundsvall!

I helgen var vi som sagt på den Nationella utställningen i Sundsvall! Det har varit en trevlig helg med mycket hundar :) På söndagen var det vår tur att ställa, Mats ställde Jolinn och jag ställde Karma :) Det började hur bra som helst, Jolinn fick Excellent!! :D Jättekul att det gick så bra för Jolinn, Mats och Jolinn var jätteduktiga tillsammans :D Sedan var det min och Karmas tur och det gick också jättebra! :) Karma tycker att det är så roligt inne i ringen så det var inga problem, Karma fick också Excellent! :D 
 
Då var det dags att tävla om placeringarna i Öppen klass! Karma vann den klassen och fick CK, Jolinn blev placerad som 2:a av tre tikar. Jättekul att det gick så bra för Jolinn! :D Jag är så stolt! Sedan var det dags för mig och Karma att tävla i Bästa tikklass! Vi hade hårt konkurrens i den klassen av två andra fina tikar men Karma placerade sig som 2:a och fick R-cert! Det var jättebra gjort av Karma och hon skötte sig hur bra som helst, jag är så stolt! :D Men det hade ju varit kul om vi hade fått det sista Certet, men det tar vi nästa gång! ;) 
 
Här kommer Jolinn och Karmas kritiker!
 
Risan Gårdens Jolinn 
Excellent Ökk-2
 
Nice over all shape. Head ok, good mouth. Ear placement fine. Topline ok.
Moves soundly,front and behind. Good coat texture, good tailset. 
 
 
Risan Gårdens Karma
Excellent CK R-cert Btkl-2
 
Nice over all type. Nice head, strong under jaw. Correct mouth, good deep chest.
Topline ok, good strong hindquarter. Good coat, good tail carriage. 
 
 
Tyvärr så blev det inga bilder då både jag och Mats var inne i ringen samtidigt men vi kanske ska få några bilder av eurasier-folket som var där. Om jag får några så lägger jag upp dom här sen :)

Postat av: Emma

Vad fina kritiker! Och så superskoj att det gick så bra för Jolinn och Mats, vad roligt att hon verkar tycka att det är roligt nu =D
Nästa gång tar ni det :D

Svar: Ja det var jättekul att det gick så bra för Jolinn och Mats, är så stolt! :D Jag har ju tränat en hel del med Jolinn i höst och vinter så det känns kul att träningen har gett resultat :D Vi hoppas på det! :D
None None

2014-04-16 @ 10:53:46



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback