Långpromenader!

Igår efter att jag varit på träningsutställningen tog jag, Karma och Jolinn en långpromenad vid Nydalasjön :) Det blev en härlig promenad än att det blåste otroligt mycket vid sjön, som tur var så var det ganska varmt och soligt :)
 
 
 
Idag blev det en långpromenad tillsammans med Pernilla, Tommie och Sune :) Väldigt trevligt! :) Dom åker hem till Göteborg till veckan och kommer inte upp till Umeå förän i augusti igen. Så vi passade på att ta en promenad med dom idag innan dom åker :)
 
Sune och Jolinn :) 
 
Och Karma :)

Postat av: Elin

Vilka fina eurasiertikar du har och grattis till alla framgångar i utställningssvängen! Karma är lite, lite lik sin faster som heter Ylvi och bor i Österrike. Ylvis matte har gjort ett stamträd över kullen Stormfare (inklusive pappa Alve) med bilder som kanske är intressanta att se: http://eurasier.heimat.eu/photo_gallery/eurasier-verwandschaft.htm

Det är kanske kul att få se lite bilder på släktingar till Karma, och kanske kan man se lite drag i henne från gångna generationer...

Svar: Tack så mycket! Så kul att höra! :) Åh vad kul att få se bilder! Ja det finns likheter mellan Karma och Ylvi, vad roligt att se :)
Karma har börjat äta Leventa (sedan okt/nov) och det går lite upp och ner. Från början såg man en tydlig skillnad och Karma mådde jättebra, men den senaste månaden har det blivit värre. Hon är väldigt slö och orkar inte gå promenader (det som hon annars älskar), äter dåligt och har haltat lite. Så det har blivit många vändor till veterinären på slutet och jag ser ingen förbättring. Imorgon ska jag ringa veterinären igen så får vi se vad hon säger. Vi har ökat dosen på Leventa två gånger så vi kanske måste öka ytterligare. Har Alve fått sånna här dippar?

Det är så kul att du kommenterar här på bloggen, blir alltid lika glad! :)
None None

2015-06-21 @ 22:10:44
Postat av: Elin

Nej, det är inget jag känner igen. Alve äter Forthyron vilket innehåller samma verksamma substans som Leventa. Vi har inte behövt justera dosen uppåt än så länge, men vad jag förstår så kan det ta ett tag innan man finner rätt nivå på medicineringen. Då jag bor i södra Sverige tänker jag direkt på diverse otäcka fästingsjukdomar, när jag hör om Karmas symptom. Men brist på sköldkörtelhormon påverkar ju definitivt hela kroppen, inklusive immunförsvar och muskelfunktion, så det gör ju ingen skada att ta ett blodprov för att testa tyroideafunktionen. Kanske hon behöver en något högre dos av levotyrexin?

Svar: Okej, tack för informationen! Jag ska ringa veterinären igen på tisdag (ringer henne en gång i veckan nu för att hon vill veta hur Karma mår) och då ska jag fråga henne om fästingsjukdomar. Karma fick en eller två fästingar förra sommaren och det brukar väl ta ganska lång tid innan någon sjukdom bryter ut? Men tar det så lång tid som ett år? Men det är lika bra att fråga veterinären. Vi har ju höjt dosen tre gånger nu i vår och i torsdags och i fredags tyckte jag att hon var lite, lite piggare men idag vet jag inte. Tycker att det går lite upp och ner.
Karma är ju verkligen en hund med mycket energi i vanliga fall så det är verkligen jobbigt att se henne så här låg och slö, det är inte likt henne. Jag hoppas att medicinen börjar hjälpa snart!
None None

2015-06-26 @ 21:01:00



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback