Nationella utställningen i Sjulnäs!

I lördags packade vi bilen, hämtade upp Camilla och Presley, och körde upp till Piteå för att ställa på den Nationella utställningen i Sjulnäs. Totalt var det 6 eurasier anmälda men tyvär så kom inte Trude med Risan Gårdens Milo och Marty med Risan Gårdens Naomi så vi blev till slut 4 eurasier. Två hanar i juniorklass och två tikar, ni kan nog gissa vilka tikarna var ;) Jag tror jag aldrig varit så här nervös som jag var i lördags. Det var många raser som blev bedömda innan eurasierna och som inte fick ck, många raser som inte fick någon BIR/BIM och några hundar som inte blev prisbelönta. Så ni kan förstå hur nervös jag var, helst när det gällde ett sista Cert för Jolinn för att hon skulle bli Champion. 
 
En nervös Anna innan vi skulle in i ringen!
 
Först ut var Leiionspitz Amazing Zeppelin och Risan Gårdens Presley i juniorklass. 
 
Domaren tittar på Zeppes tänder!
 
Emma ställer upp Zeppe inför domaren!
 
Leiinspitz Amazing Zeppelin fick Excellent med Ck! :D 
 
En glad Emma med Zeppe! :D
 
Sedan var det dags för Risan Gårdens Presley!
 
Domaren tittar på Preskey!
 
 
Risan Gårdens Presley fick Very good!
 
Efter att Zeppe vunnit klassen var det dags för tikarna och först ut var Risan Gårdens Jolinn i öppenklass!
 
 
 
Domaren känner igenom Jolinn!
 

Jolinn fick Excellent med Ck och jag förstod då att Jolinn skulle få Cert och bli Champion!! :D Så glad! :D
 
Efter Jolinn var det dags för Risan Gårdens Karma i Championklass!
 
 
 
Domaren känner igenom Karma!
 
 
Karma fick också Excellent med Ck och fick då tävla mot Jolinn i Bästa tikklass. Mats ryckte in och ställde Jolinn medan jag ställde Karma och det slutade med att Karma blev placerad som 1:a och Jolinn som 2:a med Cert!! :D
 
Det var då dags för att tävla om BIR och BIM mot Zeppe!
 
Zeppe och Karma tävlar om BIR/BIM!
 
 
 
Och BIR blev Leiionspitz Amazing Zeppelin och BIM Risan Gårdens Karma! :D 
 
När vi kom hem till Umeå igen så åkte vi och tog lite bilder!
 
BIM Risan Gårdens Karma och BIR Leiionspitz Amazing Zeppelin
 
Leiionspitz Amazing Zeppelin Excellent Ck Junk-1 Cert BIR
 
Risan Gårdens Karma Excellent Ck Chkk-1 BIM
 
Risan Gårdens Jolinn Excellent Ck Ökk-1 Cert och Svensk utställningschampion! :D
 
Risan Gårdens Jolinn Svensk utställningschampion! :D
 
 

Postat av: Emma

En sån fantastisk dag! :D Wieee! O jag är så glad att jag fick vara med när Jolinn blev champion. Så tråkigt att jag missade när Karma blev!
GRATTIS IGEN!

Svar: Ja verkligen en toppendag! :D Tack desamma! :D
None None

2015-05-19 @ 23:29:41
URL: http://amazingzeppelin.se
Postat av: Monica

Vilka fina bilder!!

Grattis tjejer!!
Bra jobbat i ringen till superfina resultat!! :D

Svar: Tack så mycket! :D
None None

2015-05-20 @ 13:54:08
URL: http://www.kennelbutterflydreams.se
Postat av: Emma

Tack Monica! :)

2015-05-20 @ 17:09:09
URL: http://amazingzeppelin.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback